Instytut Malarstwa i Rysunku

2

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 001.JPG
    Filename: 001.JPG
    Size: 349.69 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 267.31 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 365.34 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 349.74 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 425.14 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 316.36 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 442.74 KB
  • 008.JPG
    Filename: 008.JPG
    Size: 339.5 KB
  • 009.JPG
    Filename: 009.JPG
    Size: 369.93 KB
  • 010.JPG
    Filename: 010.JPG
    Size: 371.51 KB
  • 011.JPG
    Filename: 011.JPG
    Size: 315.96 KB
  • 012.JPG
    Filename: 012.JPG
    Size: 332.28 KB
  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 284.69 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 322 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 232.34 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 221.27 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 329.52 KB

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia​

Asystent:

mgr Katarzyna Gołębiowska

Nr sali: 267

Charakterystyka:

Pracownia konceptu rysunkowego jest miejscem, gdzie odbywa się proces myślenia, kreowania i nadawania sensu pracy twórczej. Jest to czas i przestrzeń do stawiania pytań, do podjęcia pierwszych prób indywidualnych wypowiedzi artystycznych, laboratorium możliwości. Ćwiczenia dla I i II roku mają charakter wprowadzający, od tradycyjnych ćwiczeń akademickich, opartych na studium poprzez obserwację natury uczą m.in. podstaw kompozycji na płaszczyźnie, poznawania właściwości linii, plamy walorowej, faktury, kształtują umiejętność wykorzystywania różnych środków wyrazu dla uzyskania zamierzonego efektu. Na pierwszym i drugim roku ważną rolę odgrywają ćwiczenia warsztatowe mające na celu poznawanie różnych technik rysunkowych. Każde zajęcia rozpoczynają się treningiem-godzinne sesje szybkich szkiców z natury (modela w ruchu), mające także na celu usprawnienie obserwacji prawidłowych proporcji i budowy ciała ludzkiego, są to ćwiczenia niezbędne w dalszej pracy artysty, projektanta, kreatora, twórcy. Świadomość formy, kompozycji, złotego podziału, właściwych proporcji, stylu, w dobie nieustannie dokonującej się redefinicji pojęcia obrazu, towarzyszy zawsze aktualne pytanie-ważne zwłaszcza na Akademii Sztuk Pięknych-o wartość artystyczną dzieła i sens tworzenia sztuki.

do góry