Instytut Malarstwa i Rysunku

2

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 01.JPG
    Filename: 01.JPG
    Size: 1029.05 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 469.64 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 525.05 KB
  • 04.JPG
    Filename: 04.JPG
    Size: 896.72 KB
  • 05.JPG
    Filename: 05.JPG
    Size: 579.02 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 1150.46 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 1098.32 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 1333.79 KB
  • 09.JPG
    Filename: 09.JPG
    Size: 486.77 KB
  • 10.JPG
    Filename: 10.JPG
    Size: 579.2 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 162.7 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 847.66 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 837.19 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 137.53 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 156.76 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 455.56 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 423.03 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 412.84 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 438.9 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 959.92 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1809.8 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 2154.59 KB
  • 23.jpeg
    Filename: 23.jpeg
    Size: 143.19 KB
  • 24.JPG
    Filename: 24.JPG
    Size: 739.39 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 650.54 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 976.47 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 1016.6 KB
  • 28.JPG
    Filename: 28.JPG
    Size: 552.95 KB
  • 29.JPG
    Filename: 29.JPG
    Size: 909.55 KB
  • 30.JPG
    Filename: 30.JPG
    Size: 673.06 KB

Asystent:

mgr Eryka Jura

Typ studiów:

stacjonarne jednolite magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  267

Charakterystyka:

Kształcenie w pracowni „Przestrzeń Eksperymentu Malarskiego” odbywa się dwustopniowo.
Pierwszy stopień dotyczy studentów I i II roku i obejmuje studiowanie, szeroko pojętej natury.
Na podstawie studium natury omawiane są zagadnienia konstrukcji i budowy obrazu.
Praca z martwą naturą pozwala uwrażliwić studenta na kontrasty kolorystyczne i walorowe, kontrasty kształtu i wielkości oraz przestrzeni występujące w oglądanym zjawisku
Pierwsze ćwiczenia obejmują typowe zagadnienia związane z powstawaniem obrazu, jakimi są: kompozycja, temperatura koloru w świetle i w cieniu, oraz statyka i dynamika poszczególnych obszarów przedstawienia.
Początkowy etap studiowania w pracowni pozwala studentowi doskonalić i rozwijać warsztat malarski oraz dobierać odpowiednie środki plastyczne, do przedstawienia zaistniałej sytuacji w naturze.
Następnym krokiem w studiowaniu natury są próby jej interpretacji, polegające na syntezie poszczególnych elementów lub całości obserwowanego zjawiska. Pozwala to na rozwój świadomości plastycznej młodego artysty i jest to wstęp do poszukiwania własnego języka artystycznego.
Począwszy od trzeciego roku studiów zachęcamy podopiecznych do proponowania własnych rozwiązań artystycznych oraz eksperymentowania z różnymi materiałami i technikami malarskimi oraz współcześnie dostępnymi mediami.
Obraz traktowany jest jako szeroko pojęte dzieło, nie koniecznie istniejące tylko na płaszczyźnie płótna i może on wkraczać w inne dyscypliny artystyczne, takie jak rzeźba, rysunek czy sztuka video.
Eksperyment oraz - często zaistniały w pracy – przypadek, prowokują studenta do podejmowania decyzji o akceptacji lub odrzucenia powstałych rozwiązań, co rozwija jego świadomość plastyczną i samodzielność.
Otwartość na nowatorskie podejście do obrazu oraz na rożnorodne propozycje rozwiązań w pracy artystycznej to cechy charakterystyczne prowadzonej przez nas pracowni, a radość tworzenia i odkrywania oraz obcowania z tajemnicą, jaką jest akt twórczy oraz samo dzieło sztuki, stawiamy na pierwszym miejscu w edukacji.

„Jedną z zalet młodości jest to, że nie zniechęcają jej prozaiczne trudności, . które dla większości dorosłych wydają się nie do przezwyciężenia.”

Michio Kaku

do góry