Instytut Malarstwa i Rysunku

2

Sekretariat Instytutu Malarstwa i Rysunku

pokój 263 
piętro II, pawilon E

mgr Katarzyna Siennicka

42 254 75 80

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

  • 01.bmp
    Filename: 01.bmp
    Size: 3007.87 KB
  • 02.jpeg
    Filename: 02.jpeg
    Size: 376.41 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 497.67 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 984.82 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 486.22 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 391.2 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 446.92 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 731.81 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 285.96 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 412.14 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 487.68 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 529.68 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 811.12 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 457.61 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 446.11 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 657.45 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 486.06 KB
  • 18.JPG
    Filename: 18.JPG
    Size: 666.25 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 520.78 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 623 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 693.06 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 541.94 KB
  • 23.jpg
    Filename: 23.jpg
    Size: 1069.82 KB
  • 24.JPG
    Filename: 24.JPG
    Size: 632.38 KB
  • 25.JPG
    Filename: 25.JPG
    Size: 365.41 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 467.81 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 672.45 KB

Asystent:

mgr Eryka Jura

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:

267
267A

Charakterystyka:

Nazwa pracowni – od studium do eksperymentu – określa dwa bieguny, pomiędzy którymi znajdujemy przestrzeń dla procesu twórczego.

Biegun pierwszy – studium – obejmuje kształcenie postrzegania i umiejętności oddania złożonej rzeczywistości przy użyciu dostępnych, tradycyjnych mediów i podłoży rysunkowych, na płaszczyźnie. Zakłada wnikliwą analizę odbieranego zmysłowo świata materi i badanie jejgo właściwości, uświadamianie sobie natury rzeczy w celu budowania i przekstałcania form. „Czego nie narysowałeś, nie widziałeś” (J.W. Goethe, „Podróż włoska”) Służy też uzyskaniu biegłości warsztatowej, która prowadzi do twóczej autonomii.

Biegun drugi – eksperyment – stanowi obszar poszukiwań, przenikań, przekraczania granic dyscyplin. Jest to eksploracja właściwości rozmaitych mediów i technik. Dotyczy też sposobów artystycznej interpretacji form i treści w obszarze szeroko pojetego obrazu. To RYSYUNEK najszerzej rozumiany – również przestrzenny, mobilny, multimedialny, performtywny, instalacja rysunkowa, wszelkie działania wykorzystujące nowe media.

Droga dydaktyczna Pracowni przebiega od pierwszego bieguna, jako części wyjściowej, podstawowej – do bieguna drugiego, przy czym eksperyment może tu być definiowany bardzo różnie – w kontekście praktyki dzisiejszych czasów może być nim również świadome pozostanie przy klasycznym rozumieniu rysunku.

do góry