Instytut Animacji i Gier
Instytut Animacji i Gier dysponuje specjalistycznymi, profesjonalnie wyposażonymi pracowniami artystycznymi, studiami fotograficznymi i filmowo-animacyjnymi oraz pracowniami komputerowymi dostosowanymi do zajęć z animacji, technologii audiowizualnej i projektowania graficznego. Pozwala to na efektywne kształcenie studentów w zakresie wykorzystania tradycyjnego warsztatu artystycznego poszczególnych dyscyplin, jak i współczesnych narzędzi kreacji, takich jak cyfrowa edycja obrazu, łączenie filmu z dźwiękiem oraz przetwarzany komputerowo obraz filmowy.
Program kształcenia oferuje absolwentom kompetencje umożliwiające samodzielne projektowanie płaskich i przestrzennych form animowanych, w tym grafiki animacyjnej. Studia dają również możliwość rozwinięcia umiejętności w zakresie tworzenia storyboardów, komiksów oraz projektowania gier komputerowych. W programie kształcenia przewidziano między innymi praktyczne zajęcia z rysunku, malarstwa, rzeźby, fotografii, ilustracji, storyboardu i komiksu, animacji płaskiej, animacji przestrzennej, naukę programów do tworzenia grafiki i animacji komputerowej w środowisku 2D i 3D, naukę tworzenia efektów specjalnych, modelowanie postaci i środowiska w grach wideo, projektowanie lalki dla filmu animowanego, preprodukcję gier i filmu, wykłady z historii animacji oraz analizę dzieła filmowego.
Specjalistyczne pracownie:
- Pracownia Podstaw Animacji
- Pracownia Grafiki Animacyjnej
- Pracownia Animacji Lalkowej
- Pracownia Filmu Animowanego
- Pracownia Plastyki Obrazu Filmowego
- Pracownia Realizacji Filmowej i Telewizyjnej
- Pracownia Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów
- Pracownia Rysunku Koncepcyjnego i Storyboardu
- Pracownia Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie
- Pracownia Animowanych Struktur Wizualnych
- Pracownia Cyfrowej Edycji Obrazu