Instytut Animacji i Gier

Sekretariat Instytutu Animacji i Gier

pokój 30
ul. Franciszkańska 76/78

mgr Karolina Pawlik

42 254 75 70

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Instytut Animacji i Gier dysponuje specjalistycznymi, profesjonalnie wyposażonymi pracowniami artystycznymi, studiami fotograficznymi i filmowo-animacyjnymi oraz pracowniami komputerowymi dostosowanymi do zajęć z animacji, technologii audiowizualnej i projektowania graficznego. Pozwala to na efektywne kształcenie studentów w zakresie wykorzystania tradycyjnego warsztatu artystycznego poszczególnych dyscyplin, jak i współczesnych narzędzi kreacji, takich jak cyfrowa edycja obrazu, łączenie filmu z dźwiękiem oraz przetwarzany komputerowo obraz filmowy.

Program kształcenia oferuje absolwentom kompetencje umożliwiające samodzielne projektowanie płaskich i przestrzennych form animowanych, w tym grafiki animacyjnej. Studia dają również możliwość rozwinięcia umiejętności w zakresie tworzenia storyboardów, komiksów oraz projektowania gier komputerowych. W programie kształcenia przewidziano między innymi praktyczne zajęcia z rysunku, malarstwa, rzeźby, fotografii, ilustracji, storyboardu i komiksu, animacji płaskiej, animacji przestrzennej, naukę programów do tworzenia grafiki i animacji komputerowej w środowisku 2D i 3D, naukę tworzenia efektów specjalnych, modelowanie postaci i środowiska w grach wideo, projektowanie lalki dla filmu animowanego, preprodukcję gier i filmu, wykłady z historii animacji oraz analizę dzieła filmowego.

Specjalistyczne pracownie:

  • Pracownia Podstaw Animacji
  • Pracownia Grafiki Animacyjnej
  • Pracownia Animacji Lalkowej
  • Pracownia Filmu Animowanego
  • Pracownia Plastyki Obrazu Filmowego
  • Pracownia Realizacji Filmowej i Telewizyjnej
  • Pracownia Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów
  • Pracownia Rysunku Koncepcyjnego i Storyboardu
  • Pracownia Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie
  • Pracownia Animowanych Struktur Wizualnych
  • Pracownia Cyfrowej Edycji Obrazu
do góry