Katedra Architektury Wnętrz

2
  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 976.99 KB
  • 3.jpg
    Filename: 3.jpg
    Size: 690.14 KB
  • 4.jpg
    Filename: 4.jpg
    Size: 517.89 KB
  • 5.jpg
    Filename: 5.jpg
    Size: 261.46 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 823.51 KB
  • 7.jpg
    Filename: 7.jpg
    Size: 547.25 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 978.56 KB
  • 9.jpg
    Filename: 9.jpg
    Size: 340.91 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 212.33 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 237.95 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 68.15 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 1068.03 KB

Ty studiów:

II stopnia

Nr sali: 132

Charakterystyka:

„Nic tak nie zapada w pamięć jak dobra opowieść”

Przestrzeń to lustro wydarzeń, ludzkiej obecności i idei. Zawiera więc w sobie ogromną ilość zapisanych w niej opowieści. Kreowana na potrzeby wirtualnych światów przestrzeń jest niczym biała karta, gotowa by zapisać w niej każdą interesującą historię. Zapraszam więc do tworzenia niezwykłych światów i towarzyszących im opowieści oraz projektowaniu jutra w realnej przestrzeni. Wystarczy to zaprojektować!

Cel i misja pracowni

Pracownia posiada status międzywydziałowy, jest otwarta na studentów obu wydziałów i wszystkich kierunków. Jej celem jest nie tylko przekazanie wiedzy o projektowaniu zorientowanym narracyjnie z uwzględnieniem nowych mediów ale także rozwój twórczego myślenia, wyobraźni i poznaniu szeregu narzędzi technologicznych wspierających warsztat współczesnego projektanta. Założenia programowe Pracowni ukierunkowane są na wykorzystanie doświadczeń architektury wnętrz w obszarach nowych mediów jako multidyscyplinarnego pola artystycznej i projektowej kreacji. Wzbogacenie szeregu umiejętności projektowych i prezentacyjnych pozwala sięgać do nowych dziedzin działalności twórczej i ma na celu ukształtowanie świadomego artysty kreatywnie poruszającego się w obszarze najnowszych technologii.

Pracownia prowadzi badania struktur narracyjnych i wiarygodnych środowisk, niekonwencjonalnych rozwiązań funkcji i formy w ujęciu interaktywnym powiązanym z projektowaniem przyszłości oraz na ukierunkowana jest na indywidualne eksperymentalne doświadczanie przestrzeni (z wykorzystaniem VR) wykraczające poza tradycyjne projektowanie. Taka formuła znacznie poszerza wiedzę oraz praktyczny obszar działalności zawodowej absolwentów pracowni.

Pracownia zapewnia indywidualny tok realizacji projektów na każdym z semestrów (z dopasowaniem do własnych poszukiwań i ścieżki doskonalenia studenta) obejmujący projektowanie środowisk wirtualnych, postaci i przedmiotów do gier oraz wykorzystania środowisk VR jako przestrzeni twórczości artystycznej i projektowej. Realizowane projekty obejmują także projektowanie architektury multisensorycznej i interaktywnej oraz powiązanej z dziedzictwem kulturowym jako nośnikiem informacji.

Zagadnienia realizowane w ramach poszczególnych semestrów

Sem 1.
Program podstawowy – Struktura narracyjna środowisk i obiektów wirtualnych
Program rozszerzony – Wiarygodność przestrzeni

Sem 2.
Program podstawowy – Character Design, Environment Design, Asset Design, VR Art
Program rozszerzony – Przestrzeń nowych mediów jako narzędzie w opowiadaniu o architekturze

Sem 3.
Program podstawowy - eksperymenty w przestrzeni VR

Przykładowe prace semestralne

Obszary realizowanych prac dyplomowych magisterskich

Preferowany obszar problemowy obejmuje poszukiwanie alternatywnych form aktywności projektowej architektów wnętrz, którego głównym mottem jest hasło Projektowanie jutra. Działania te dotyczą przestrzeni nowych mediów z głównym uwzględnieniem projektowania środowisk gier wideo i doświadczeń VR, projektowania poziomów gier oraz koncept artu jako formy projektowej. W przestrzeni realnej obszar ten obejmuje architekturę eksperymentalną i multisensoryczną (kształtowanie przestrzeni poprzez zmysły) oraz interaktywną. Obszar ten obejmuje też architekturę narracyjną wykorzystującą dziedzictwo kulturowe jako nośnik opowieści oraz zaangażowaną społecznie jako istotne uzupełnienie obszaru dyplomowego w projektowaniu jutra.

Przykładowe prace dyplomowe

do góry