Emerytowani nauczyciele akademiccy Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi spędzili tu wiele lat swojego życia. Dawali uczelni, a przede wszystkim studentom, to, co mogli zaoferować najlepszego – wiedzę, doświadczenie, zamiłowanie do sztuki, radość tworzenia.
W Galerii Refektarz, należącej do Krotoszyńskiego Ośrodka Kultury, 17 czerwca 2023 r. o godz. 18.00 otworzy się indywidualna wystawa «Organizm», prezentująca prace dra Andrzeja Fydrycha, współprowadzącego Pracownię Rysunku i Technik Ilustracyjnych w Instytucie Malarstwa i Rysunku Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
W Galerii Wolna Przestrzeń w budynku Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi przy ulicy Franciszkańskiej 78/79 odbyła się wystawa „Universos Paralelos”, na której prezentowane były prace Tathyany A. Orozco.
W Domu Mentzendorffa w Rydze od 16 czerwca br. będzie można oglądać prace prof. Włodzimierza Cygana, prowadzącego Pracownię Tkaniny Unikatowej w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
W ramach cyklu wystaw prezentujących wybitnych twórców łódzkiej sceny artystycznej, który jest częścią tegorocznego Fotofestiwalu, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi prezentuje wystawę „Cisza” prof. Grzegorza Przyborka – wieloletniego nauczyciela akademickiego Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
Wystawa „Kobiety. Pramatki” Marzeny Mirewicz-Czumaczenko to prezentacja przekrojowej kolekcji prac, które powstały w latach 2015-2023. Najstarsza spośród nich zatytułowana „Do snu” (sitodruk z 2015 roku) utożsamia poszukiwania formy, dla której najważniejszym elementem jest linia charakterystyczna dla kobiecego ciała. Z kolei przedstawione przez autorkę tkaniny drukowane są nawiązaniem do rodzinnych związków pokoleń kobiet.
Dom Literatury w Łodzi już 16 czerwca br. zaprezentuje wystawę prac studentów Pracowni Fotografii Reklamowej Instytutu Fotografii i Multimediów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, którą kieruje dr hab. Marek Herbik, prof. uczelni.
Idea wystawy, która zamyka się w jej tytule, zrodziła się w trakcie pracy nad kolejnym numerem magazynu „Powidoki”, któremu także patronuje hasło przewodnie „Odbicia”. W trakcie kolegiów redakcyjnych pisma wspólnie ze studentami zastanawialiśmy się, jak rozumieją to słowo i w jaki sposób mogliby je zinterpretować za pomocą fotografii.
„Nasza cywilizacja zatruła wody rzeczne i ich skażenie nabrało potężnego uczuciowego sensu. Skoro bieg rzeki jest symbolem czasu, skłonni jesteśmy myśleć o czasie zatrutym”.
Czesław Miłosz
Wystawa „Sandbox. Realne obrazy hiperrzeczywistości”, stworzona przez Anitę Osuch, jest próbą syntetycznej analizy i zwizualizowania procesu migracji obrazów oraz towarzyszącego mu procesu generowania znaczeń oraz emocji.
Nie wiemy, czym jest fotografia, ale wiemy, że może być wszystkim, czym chcielibyśmy żeby była. Często rozpoznajemy jej znajomą naturę w nieoczywistych, zaskakujących formach. Po pożegnaniu modernistycznego paradygmatu medium, fotografia przeszła podwójną rewolucję. Oderwana od konieczności imitowania natury, dzięki nowym cyfrowym technologiom i włączona w dziedzinę sztuki, musi poszukiwać nowej tożsamości – podobnie jak stało się ze sztukami wizualnymi na przełomie XIX i XX wieku.
Wystawa „Asekuracja” jest efektem współpracy studentów skupionych wokół Instytutu Fotografii i Multimediów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Wspólna ekspozycja to próba zmierzenia się z obrazowaniem i technologią w procesie tworzenia. Otwarcie wystawy odbędzie się w Galerii ASP przy ulicy Piotrkowskiej 68 we wtorek 13 czerwca o godz. 18.30. Wydarzenie jest częścią programu tegorocznej edycji Fotofestiwalu - Międzynarodowego Festiwalu Fotografii.