Instytut Animacji i Gier

2

Sekretariat Instytutu Animacji i Gier

pokój 30
ul. Franciszkańska 76/78

mgr Joanna Dryńska

42 254 75 71

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wspólprowadzący:

dr Maciej Rynkiewicz

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 115 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Studenci poznają zasady pracy z obrazem cyfrowym (z naciskiem na obrazy ruchome), uczą się odpowiednio dobierać i wykorzystywać oprogramowanie komputerowe, tak, aby osiągnąć zaplanowany cel.

  • Poznawanie technologii i systemu pracy w zależności od docelowegoprzeznaczenia pracy: internet, telewizja, taśma filmowa, itd.
  • Zdobywanie wiedzy niezbędnej do prawidłowego planowaniapostprodukcji.
  • Poznawanie zasad compositingu, czyli łączenia elementów w spójną podwzględem technologicznym i estetycznym całość. W tym celu studencizapoznają się z technikami takimi jak: trakowanie, kluczowanie, korekcja kolorystyczna obrazu.

Wykorzystywanym oprogramowaniem w Pracowni jest głównie: Adobe After Effects, Adobe Photoshop, Syntheyes. Nie jest to jednak zamknięta lista, ponieważ uczestnicy zajęć mają nie tylko stosować gotowe rozwiązania, ale sami powinni wypracować najlepszy środek do osiągnięcia celu. Nauka konkretnych programów nie jest więc priorytetem (dogłębne poznanie narzędzi i tak jest niezbędne na pewnym etapie pracy), większy nacisk kładziony jest na rozwijanie sposobu myślenia w wyżej wymienionych kwestiach.

do góry