Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 45

Charakterystyka:

Pracownia Emalii to miejsce, w którym szczególny nacisk położony jest na różnorodne wykorzystanie koloru w projektowaniu i tworzeniu biżuterii. Jej założenie związane było z chęcią wskrzeszenia i rozpowszechnienia starej jubilerskiej techniki emalii piecowej wśród współczesnych projektantów oraz nauka nietypowego wykorzystania tej technologii w nowoczesnej biżuterii, często w sposób eksperymentalny i niestandardowy. Obecnie studenci pracowni wykorzystują najróżniejsze metody wprowadzania barwy do swoich projektów. Założeniem pracowni jest połączenie tradycji z nowatorskim projektowaniem i podejściem do sztuki.

  • 1.jpg
    Filename: 1.jpg
    Size: 116.92 KB
  • 2.jpg
    Filename: 2.jpg
    Size: 159.03 KB
  • 4.JPG
    Filename: 4.JPG
    Size: 162.78 KB
  • 3.jpg
    Filename: 3.jpg
    Size: 135.77 KB
  • 6.jpg
    Filename: 6.jpg
    Size: 96.44 KB
  • 5.JPG
    Filename: 5.JPG
    Size: 173.09 KB
  • 7.JPG
    Filename: 7.JPG
    Size: 182.87 KB
  • 9.JPG
    Filename: 9.JPG
    Size: 48.3 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 171.22 KB
  • 8.jpg
    Filename: 8.jpg
    Size: 157.04 KB
  • 11.JPG
    Filename: 11.JPG
    Size: 53.93 KB
  • 12.JPG
    Filename: 12.JPG
    Size: 48.42 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 110.88 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 167.57 KB
  • 15.JPG
    Filename: 15.JPG
    Size: 190.76 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 210.32 KB
  • 17.JPG
    Filename: 17.JPG
    Size: 156.29 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 253A

Charakterystyka:

Pracownia Biżuterii kontynuuje i rozwija program założonej w 1959 roku przez doc. Lenę Kowalewicz Wegner Pracowni Drobnych Form. Program oparty jest na współzależnym równoległym kształceniu w przedmiotach ogólnoplastycznych, teoretycznych oraz praktycznych opartych na technologiach warsztatu złotniczego tradycyjnego i nowoczesnego z zastosowaniem nowych technologii projektowania komputerowego z wydrukami w formacie 3D.

Studia prowadzone są w trybie indywidualnych korekt i preferują indywidualne predyspozycje twórcze poszczególnych studentów do eksperymentowania.

Etapy pracy projektowej zawierają wszystkie szczeble metod kształcenia.

Studenci zobowiązani są także do aktywnego i twórczego uczestnictwa w programach zewnętrznych, (Międzynarodowych Targach Biżuterii, konkursach i wystawach środowiskowych). Celem takich metod jest przygotowanie absolwenta do samo promocji i zdobywania wysokiej pozycji twórcy - specjalisty w środowisku złotniczym.

Założeniem kształcenia na poziomie licencjatu jest przygotowanie zawodowo-artystyczne do pracy indywidualnej i zespołowej oraz na studiach magisterskich do pracy samodzielnej twórczej i kierowniczej w zespołach.

Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 12

Charakterystyka:

Motto:
Wszystko jest powiązane ze wszystkim - Tutto è legato a tutto - Leonardo da Vinci.

Program Pracowni odzwierciedla interdyscyplinarny i intermedialny charakter współczesnej sztuki. Proponuje studentom, przyszłym artystom-projektantom tematykę ćwiczeń stymulującą wykraczanie poza ścisłe ramy dyscyplin artystycznych.

Program adresowany jest do studentów:

  • zainteresowanych przekraczaniem ram tradycyjnych dyscyplin sztuk pięknych i projektowych;
  • pragnących realizować niestandardowy, indywidualny tok studiów;
  • zainteresowanych łączeniem pracy w pracowni z aktywnością w przestrzeni publicznej.

Podstawową zasadą kształcenia w Pracowni jest podmiotowe i indywidualne traktowanie studenta i jego pracy. Program modyfikowany jest w zależności od aktualnych wymagań: każdy student jest indywidualnością, a naszym celem jest dostrzeżenie jego predyspozycji i rozbudzanie motywacji. Oczekujemy od niego kreatywności i inicjatywy, a nie powielania wzorców, choćby najlepszych.

Bliska jest nam zasada Platona: „Akademia może być wszędzie”. Proponujemy studentom różnorodne formy kształcenia poza pracownią np. odbywające się cyklicznie Międzynarodowe Warsztaty Intermedialne Ja, Tu i Teraz.

  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 137.85 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 278.36 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 322.76 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 335.54 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 166.39 KB
  • 018.jpg
    Filename: 018.jpg
    Size: 345.84 KB
  • 019.jpg
    Filename: 019.jpg
    Size: 307.9 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 26.91 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 25.71 KB
  • 022.jpg
    Filename: 022.jpg
    Size: 26.9 KB
  • 023.jpg
    Filename: 023.jpg
    Size: 30.06 KB
  • 024.jpg
    Filename: 024.jpg
    Size: 25.15 KB
  • 025.jpg
    Filename: 025.jpg
    Size: 19.48 KB
  • 026.jpg
    Filename: 026.jpg
    Size: 26.86 KB
  • 027.jpg
    Filename: 027.jpg
    Size: 26.41 KB
  • 001.jpg
    Filename: 001.jpg
    Size: 288.96 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 172.79 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 369.95 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 150.25 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 267.6 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 112.46 KB
  • 008.jpg
    Filename: 008.jpg
    Size: 104.73 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 353.52 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 107.38 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 153.5 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 190.42 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 191.86 KB

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 244

Charakterystyka:

Program Pracowni Form Złotniczych na studiach I-go stopnia opiera się na eksperymentalnym podejściu do projektowania, postrzegania oraz wykonywania biżuterii oraz obiektów biżuteryjnych. Ukierunkowany jest na proces poszukiwania indywidualnych koncepcji twórczych oraz autorskich ścieżek rozwoju w oparciu o aspekty kultury materialnej oraz współczesne sztuki użytkowe. Zakłada strategie działania, które 
w swoim dążeniu skłaniają do analizy rzeczywistości, realnie istniejących problemów projektowo-społecznych, ale także analizowania aktualnych trendów oraz budowania autorskiej koncepcji dążącej do ponadczasowości projektu.

Celem kształcenia tej specjalizacji jest zdobycie wiedzy z zakresu projektowania. 
W trakcie semestru student ma za zadanie zaprojektować przedmioty w ramach ćwiczeń semestralnych, a także ma je finalnie zrealizować. Podczas toku kształcenia studenci opanowują cały proces projektowy, który rozpoczyna się analizą oraz interpretacją inspiracji, a w kolejnej fazie wkracza w obszar założeń koncepcyjno-projektowych. Końcowym etapem jest realizacja wybranych, najlepszych i najciekawszych projektów.

Program Pracowni Form Złotniczych jest dostosowany w taki sposób, aby każdy student zdobył również wiedzę w zakresie technologii złotniczych. Zakłada bazowanie na tradycyjnym warsztacie złotniczym, tradycyjnych technologiach, takich jak odlewanie, lutowanie, kucie czy nitowanie, ale korzysta również z technologii nowoczesnych tj projektowanie 3D w programie Matrix, cięcie laserem, cięcie wodą, obróbka na frezarkach CNC.

Ćwiczenia semestralne na każdym roku studiów dopasowane są stopniem trudności do kolejnych etapów kształcenia. Studenci nabywają wiedzę z zakresu realizowania wytyczonych celów, rozwiązywania problemów plastycznych, rozszerzania koncepcji 
o aspekty seryjności produktu, a także doskonalenia zdolności w zakresie oryginalności rozwiązań projektowych. Wszystkie ćwiczenia realizowane są na warsztatach. Ocenie semestralnej podlegają: oryginalne podejście do wybranego tematu, ciekawe rozwiązania projektowe, a także jakość i perfekcja wykonania.

do góry