Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 244a
Charakterystyka:
Podczas zajęć z Komputerowego Wspomagania Projektowania student poznaje program komputerowy służący do trójwymiarowego projektowania biżuterii Matrix 3D firmy Gemvision. Zaletą projektowania w systemie 3D jest możliwość wyeliminowania na etapie projektowym błędów popełnionych podczas myślenia o projekcie. A także wykreowaniu w wirtualnej rzeczywistości przestrzennego modelu widocznego z każdej strony, w 100% realnego, mimo iż tylko wygenerowanego na ekranie komputera. Pozwala to urzeczywistnić myśl pojawiającą się w sferze intelektualnej w niezwykle realny obraz. Ta metoda pozwala także na wprowadzanie poprawek, korekt jeszcze na etapie wizualizacji, a nie w trakcie realizacji projektu. Umożliwia dopracowanie zaprojektowanego modelu bez ponoszenia kosztów jego realizacji, zaangażowania materiałów i własnej pracy. Projektowanie w programach 3D przestrzennych obiektów jest niewątpliwie dużym ułatwieniem, a myśląc ekonomicznie w znaczny sposób obniża koszty przygotowania prototypów. Jest to niezwykle ważne przy produkcji także biżuterii. Projektantom unikatowych modeli daje nowe narzędzia, a także pozwala usprawnić proces twórczego projektowania.
Wprowadzenie do programu poprzedzone jest ogólnym omówieniem zasad działania, pokazem jego możliwości i podstawowymi ćwiczeniami związanymi z jego działaniem. Student poznaje sposoby pracy z programem, oswaja się z pracą z komputerem i nabywa wprawy w posługiwaniu się Matrix'em. Po fazie ćwiczeń ogólnych następuje praca indywidualna z komputerem – student rysuje i realizuje własne projekty.
Pracownicy:
Tadeusz Michalak
Antonina Żero
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia
Nr sali:
244 - 248
45
Charakterystyka:
Na warsztatach studenci samodzielnie lub pod opieką pracowników technicznych wykonują ćwiczenia z pracowni projektowych Instytutu Biżuterii.
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
Nr sali: 45
Charakterystyka:
Pracownia Podstaw Projektowania Biżuterii zakłada zapoznanie się z metodami wykorzystującymi nowoczesny sposób projektowania współczesnych form biżuterii.
W trakcie zajęć odbędzie się szereg warsztatów konceptualnego projektowania rozwijającego kreatywność, a także urozmaicającego umiejętności studentów. Podczas poszczególnych paneli studenci będą indywidualnie lub w grupach odpowiadali na zadany problem rozwijający dynamikę procesu twórczego.
Na zajęciach studenci będą opracowywali zarówno stronę projektową zadania jak i technologiczną. W ten sposób poznają podstawowe właściwości wykorzystywanych materiałów, a także wdrożą się w warsztatową stronę projektowania biżuterii. Jednoczesne poznawanie tradycyjnych technologii w połączeniu z nowoczesnym projektowaniem pozwoli na wykorzystanie kreatywności oraz umiejętności warsztatowych na późniejszych etapach rozwoju studentów.
W pracowni studenci zapoznają się również z sylwetkami współczesnych twórców oraz najistotniejszymi wydarzeniami z branży biżuterii, co także pomoże im w rozwoju osobistym oraz wprowadzi ich głębiej w struktury wybranego przez siebie kierunku.
Typ studiów:
stacjonarne I stopnia
Nr sali: 55
Charakterystyka:
Zajęcia w Pracowni Medalierstwa to indywidualne spotkania ze studentami. Ćwiczenia skłaniają do poszukiwania formy przedmiotów użytkowych, medali i statuetek. Celem i sensem ćwiczeń jest sprowokowanie studenta do samodzielnego podejmowania i prowadzenia procesu twórczego. Fundamentem zajęć w Pracowni Medalierstwa jest uświadomienie studentowi, jak wygląda proces twórczy, projektowanie i realizacja. Nadrzędnym zadaniem studenta jest osiągnięcie dojrzałości do samodzielnej pracy po ukończeniu Akademii.
Ćwiczenia rozpoczyna wykład i dyskusja, dalsza droga to wieloetapowe konsultacje przedstawianych pomysłów. Studenci są zachęcani do obserwacji zjawisk, ich analizy, do samodzielnego myślenia oraz do poszukiwania niebanalnych rozwiązań.
Jednocześnie student praktycznie stosuje wybraną technologię podczas własnoręcznej realizacji zadania, konfrontuje się z rzeczywistym „oporem materii”, sprawdza adekwatność i skuteczność studiowanych technik.
Pracownia promuje rozumienie idei medalierstwa, jako autonomicznego gatunku twórczości, obszaru niewyczerpanej eksploracji twórczej i dającej szansę samorealizacji przyszłych artystów-projektantów. Ambicją pracowni jest też ugruntowanie pozycji medalierstwa jako dziedziny wyrosłej z tradycji - jednak na wskroś współczesnej, aktualnej, o niewątpliwym znaczeniu społecznym.