studia stacjonarne I stopnia
Studia na kierunku projektowanie graficzne realizowane są w Instytucie Projektowania Graficznego. Celem Instytutu jest działalność dydaktyczna oraz naukowo-badawcza w zakresie projektowania graficznego oraz informacji wizualnej. Do najważniejszych celów dydaktycznych należy specjalistyczne wykształcenie studenta mogącego podjąć pracę grafika projektanta po ukończeniu studiów.
Ważnym aspektem w procesie dydaktycznym jest zachowanie równowagi pomiędzy współczesną technologią cyfrową a technikami klasycznymi i manualnymi. Ich świadome wykorzystanie w procesie dydaktycznym oraz twórczym połączone jest z wiedzą teoretyczną z zakresu historii designu. Instytut posiada sale ćwiczeniowe wyposażone w komputery Apple, oprogramowanie Adobe, Affinity, Maxon itp., multimedialne sale projekcyjne oraz nowoczesne studio fotograficzne.
Instytut powstał na bazie dydaktycznej Katedry Projektowania Graficznego założonej w 1971 roku w ramach Wydziału Grafiki i Malarstwa. Jej współzałożycielami oraz wieloletnimi dydaktykami byli wybitni profesorowie, m.in. Stefan Krygier, Bogusław Balicki, Stanisław Łabęcki, Krzysztof Lenk, Jerzy Treliński, Sławomir Iwański, Jan Kubasiewicz etc.
Dzięki doświadczeniu naszych pedagogów, poszanowaniu tradycji oraz wypracowanym modelom dydaktycznym, a także nieustannie modernizowanemu zapleczu technicznemu stworzona przez Instytut Projektowania Graficznego oferta edukacyjna jest jedną z najlepszych w Polsce.
Typ studiów:
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 112
Charakterystyka:
Program Pracowni Projektowania Pisma i Kaligrafii obejmuje rozwinięcie zagadnień poziomu licencjackiego. Głównym obszarem dydaktyki jest projektowanie złożonych układów literniczych i kaligraficznych. W programie pracowni mieści się projektowanie tytułowych krojów pisma promujących wydarzenia kulturalne oraz dedykowanych krojów wspierających tworzenie brandu. Zarówno układy kaligraficzne, typograficzne, jak i kroje pisma projektowane są metodą design thinking i stanowią element wspierający identyfikację i komunikację wizualną wydarzenia bądź produktu.
Współprowadząca:
mgr Daria Łuka
Nr sali: 119
Charakterystyka:
Podstawowym zagadnieniem poruszanym w pracowni jest projektowanie składników gier lub ich kompletnych prototypów funkcjonujących na docelowych platformach stacjonarnych (pracujących pod kontrolą systemów Windows lub macOS) lub mobilnych (Google Android). Treściami uzupełniającymi są zadania z zakresu reklamy kinetycznej i animacji. Realizacjami kursowymi są zazwyczaj gry i materiały cyfrowego wideo. Prace dyplomowe winny dotyczyć projektowania gier lub aplikacji, ewentualnie innych użytkowych rozwiązań interaktywnych wykorzystujących nowoczesne technologie. W programie pracowni zawarte są zarówno zadania realizowane indywidualnie jak i w grupach zadaniowych. Przykłada się dużą uwagę do uzyskiwania utylitarnych i estetycznych rozwiązań o dużym stopniu zindywidualizowania, i spełniających wymogi technologiczne docelowych wdrożeń czy metod dystrybucji.
Przykłady prac studentów:
Techniczna strona pracowni:
Typ studiów:
stacjonarne II stopnia
Nr sali: 114