• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 315.5 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 1420.1 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 876.42 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 855.22 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 861.13 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 593.21 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 1049.45 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 170.6 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 489.17 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 250.51 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 469.49 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 300.9 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 190.83 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 334.63 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 442.19 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 314.67 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 336.29 KB

Poziom studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 12 (parter, pawilon B, budynek główny)

Charakterystyka:

„Gry wideo to nie tylko rozrywka, ale również sztuka”

Każdy element składający się na grę wideo stanowi małe dzieło sztuki, a cyfrowa przestrzeń staje się płótnem dla współczesnego twórcy. Niezależnie od tego, czy projektujesz pojedynczy obiekt, wnętrze czy złożone środowisko – stajesz się współautorem wielkiego, interaktywnego dzieła.

Cel i misja pracowni

Celem pracowni jest kształcenie w zakresie projektowania dedykowanego grom wideo (Game Design). Proces dydaktyczny, rozpoczynający się od projektowania prostych obiektów, ukierunkowany jest na naukę samodzielnego podejmowania decyzji projektowych oraz budowania narracji wizualnej przy użyciu formy, proporcji, kształtu, koloru i tekstury. Wykorzystując wiedzę z zakresu architektury wnętrz, student nabywa umiejętność kreowania narracyjnych środowisk, które kontekstualnie nawiązują do schematów obecnych w popkulturze.

Pracownia kładzie nacisk na poznanie i wykorzystanie najnowszych technologii, umożliwiających swobodną ekspresję artystyczną i kreację projektową. Oprócz tradycyjnego warsztatu zapewniamy dostęp do urządzeń wirtualnych (VR), które pozwalają na zwiększenie immersji w projektowanych przestrzeniach, co stymuluje nowe, twórcze metody działania. Stawiamy na rozwój indywidualnego toku projektowego, pozwalającego na osobisty wyraz artystyczny, oraz wspieramy multidyscyplinarne działania mające na celu wzbogacenie doznań odbiorcy.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 345.94 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 346.32 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 1039.08 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 476.65 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 388.71 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 213.42 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 669.53 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 146.79 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 444.49 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 477.79 KB

Poziom studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 301/302 (budynek główny, pawilon A, piętro III)

Charakterystyka:

Pracownia Projektowania Przestrzeni Performatywnych została powołana w Instytucie Architektury Wnętrz w 2019 roku i jest dedykowana studentom I stopnia drugiego i trzeciego roku.

W programie poruszane są następujące zagadnienia z zakresu wystawiennictwa i scenografii:

  • projektowanie przestrzeni handlowych
  • projektowanie stoisk targowych
  • projektowanie wystaw stałych i czasowych dla instytucji kultury
  • projektowanie scenografii filmowej
  • projektowanie scenografii teatralnej
  • projektowanie scenografii eventowej

Podczas zajęć duży nacisk kładziony jest nie tylko na aspekty architektoniczne i wizualne tworzonych przestrzeni, ale również na ich analizę pod względem psychologicznego oddziaływania na użytkowników. Studenci zdobywają wiedzę z zakresu psychologii środowiskowej oraz świadomego projektowania przestrzennych „komunikatów”, które uzupełniają walory estetyczne, tworząc przestrzenie perswazji, dodatkowe bodźce, dodatkowe warstwy narracyjne wzbogacające obcowanie z danym środowiskiem dwu- i trójwymiarowym.

W ramach realizowanych tematów często podejmowana jest współpraca z zewnętrznymi podmiotami w tym przedstawicielami biznesu czy instytucjami kultury.

Studenci pracują zespołowo, konsultacje i korekty mają charakter otwarty. Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, dyskusji, warsztatów i ćwiczeń projektowych.

Kierownikiem pracowni jest dr Katarzyna Lewoc.
Pracownia jest pracownią dyplomującą.

do góry