Typ studiów:

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 115

Pracownia Projektowania Informacji Wizualnej przygotowuje studenta do samodzielniej pracy w zakresie systemowego projektowania informacji wizualnej. Proces dydaktyczny realizowany w oparciu o treści teoretyczne i odpowiednio opracowane ćwiczenia uwzględnia kompleksowe rozwiązywanie zadań projektowych służących kształtowaniu zdolności tworzenia spójnych opracowań wizerunkowych. W skład systemu wchodzą takie elementy jak projekty znaków firmowych, logotypów, druków akcydensowych, reklamy prasowej, plakatów, druków wielkoformatowych, grafiki na środkach transportu, grafiki w przestrzeni architektonicznej (wewnętrznej i zewnętrznej), layoutów stron www i grafiki na cyfrowych urządzeniach mobilnych. W wyniku przeprowadzonego procesu dydaktycznego student powinien posiąść umiejętność tworzenia własnej unikalnej stylistyki i kreowania indywidualnej postawy artystycznej.

Wiodące treści programowe nauczania związane są z realizacją ćwiczeń obejmujących zagadnienia związane z opracowaniem systemów informacji wizualnej dot. wydarzeń kulturalnych, społecznych i komercyjnych. Program uwzględnia stopniowanie trudności w poznawaniu i stosowaniu formy graficznej oraz kształtowaniu wyobraźni do rozwiązywania postawionych zadań z zakresu projektowania systemów informacji wizualnej. Zadania podejmują zagadnienia związane z budowaniem całościowych systemów identyfikacyjnych od konstruowania podstawowych założeń projektowych do tworzenia obszernych, czytelnych wizualizacji projektu. Dobór tematów w kolejnych semestrach studiów został przystosowany tak, aby zwracał uwagę na praktyczne zastosowanie w życiu zawodowym, dawał możliwości porównawcze do istniejących realizacji, osiągał wysoki poziom oryginalności merytorycznej i wizualnej. Studia kończą się dyplomem w X semestrze. Tematem dyplomowym jest projekt systemu informacji wizualnej dla dowolnie wybranego zadania.

Asystent:

mgr Daria Łuka

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 119

Charakterystyka:

Podstawowym zagadnieniem poruszanym w pracowni jest projektowanie kinetycznych, animowanych oraz udźwiękowionych form reklamowych i informacyjnych. Treściami uzupełniającymi jest projektowanie i prototypowanie aplikacji użytkowych przeznaczonych przede wszystkim na urządzenia mobilne (docelowo na platformę Google Android). Realizacjami kursowymi są zazwyczaj materiały cyfrowego wideo i aplikacje na urządzenia mobilne. Prace dyplomowe obowiązkowo zawierają elementy brandingu, animacji. Mogą być rozszerzone o problematykę projektowania aplikacji, gier lub innych rozwiązań interaktywnych. W programie pracowni zawarte są zarówno zadania realizowane indywidualnie jak i w grupach zadaniowych. Przykłada się dużą uwagę do uzyskiwania utylitarnych i estetycznych rozwiązań o dużym stopniu zindywidualizowania, i spełniających wymogi technologiczne docelowych wdrożeń czy metod dystrybucji.

Przykłady prac studentów:

Techniczna strona pracowni:

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 158.86 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 148.4 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 276.82 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 213.1 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 198 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 70.46 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 167.92 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 356.32 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 151.99 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 84.94 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 175.33 KB

Nr sali:  112

Charakterystyka:

Program Pracowni Projektowania Form Literniczych obejmuje zagadnienia związane projektowaniem komunikatu wizualnego, w którym głównym narzędziem formalnym jest typografia. W pracowni uczymy się podstawowych cech konstrukcji liter, budowy znaków i kompozycji złożonych układów literniczych. Zasady dotyczące doboru, zastosowania i komponowania typografii omawiane są w kontekście zarówno historycznym, jak i funkcjonalnym. Zakres programowy pracowni przewiduje również naukę podstaw projektowania krojów pisma alfabetu łacińskiego. Wszystkie projekty realizowane są na podstawie sformułowanych uprzednio założeń projektowych.

Bio prowadzącego:

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  115

Charakterystyka:

Przedmioty wprowadzające oraz wymagania wstępne:

  1. Zainteresowanie podstawowe elementami grafiki projektowej i grafiki komputerowej oraz znajomość warsztatu twórczego z zakresu tworzenia ilustracji i komiksu.
  2. Umiejętność myślenia narracyjnego. Świadomość kreacji plastycznej.
  3. Przygotowanie praktyczne i władanie warsztatem w pracowniach artystycznych z zakresu dyscyplin sztuki, z dziedziny rysunku, malarstwa, grafiki, fotografii.
  4. Znajomość historii grafiki projektowej w szczególności ilustracji i komiksu.

Cel

Celem kształcenia w pracowni jest przygotowanie studenta do nabywania umiejętności samodzielnego działania artystycznego w korelacji z grafiką projektową, po przez wykonywanie zadań związanych z grafiką ilustracyjną i komiksem.

Program pracowni uwzględnia praktyczne umiejętności studenta w kreowaniu obrazu analogowego i cyfrowego, od prostych elementów kompozycyjnych do złożonych i skomplikowanych przeobrażeń obrazu, z zastosowaniem technik cyfrowych. Ponadto program pracowni zakłada również wprowadzenie uczestników zajęć w złożoność interdyscyplinarności działań twórczych. Ważnym celem studiów w pracowni, jest rozwijanie i generowanie własnej postawy twórczej, poprzez realizację zadań na wskazany temat.

Uwzględnia, przedstawianie problemów i zagadnień dnia dzisiejszego w sztuce współczesnej - szczególnie w ilustracji i komiksie - z podkreśleniem znaczenia w/w działań interdyscyplinarnych, łączących m.in. sztuki plastyczne z literaturą, muzyką, teatrem (np. scenopis obrazkowy - storyboard).

Podczas wykonywania zadań, student będzie systematycznie kształtował swój indywidualny język wyrazu artystycznego, z równoczesnym pogłębianiem umiejętności zastosowania właściwego przekazu, stosując odpowiednie środki wyrazu, adekwatne do postawionego zadania.

Ćwiczenia dedykowane w programie pracowni, umożliwią studentom ich nieskrępowany i kreatywny rozwój. Będą preferować wielość punktów widzenia, akceptować mnogość postaw z uwzględnieniem różnych światopoglądów. W procesie kształcenia studenta w pracowni ważnymi elementami są:

  • jego rozwój kreatywności;
  • zapoznanie się z zasadami myślenia narracyjnego;
  • zdobywanie umiejętności realizacji własnych wizji artystycznych przy świadomym użyciu warsztatu swoich możliwości;
  • doskonalenie umiejętności w pracy w zespole.

Treści kształcenia:

Program przedmiotu zakłada indywidualne podejście do studenta. Studenci pracują indywidualnie. Zadania i ćwiczenia są poprzedzane wstępami merytorycznymi, a w trakcie ich realizacji

wspomagane korektami indywidualnymi. Korekty są ukierunkowane do pobudzania w studencie jego samodzielnych decyzji twórczych m.in. poprzez kształtowanie w nim umiejętności

podejmowania trafnych rozwiązań twórczych, z uwzględnieniem właściwych hierarchizacji środków wyrazu. Wszelkie działania twórcze studenta przy wykonywaniu zadań bieżących i kolejnych są dokumentowane w formie drukowanej i elektronicznej, co stanowi ważną część do potwierdzenia zakładanych efektów uczenia się wpisanych w program pracowni, a dla studenta pełnią rolę śledzenia na bieżąco własnego postępu i rozwoju twórczego.

%MCEPASTEBIN%
do góry