Program zajęć z Fotografii Reklamowej / Użytkowej w Studio™106 ma na celu dostarczenie studentom szerokiego zakresu wiedzy oraz umiejętności technicznych związanych z obsługą sprzętu fotograficznego i oświetleniowego. Dzięki temu studenci zdobywają praktyczne przygotowanie do pracy zarówno w studio, jak i w plenerze.

Zajęcia w Studio™106 rozpoczynają się od podstawowych ćwiczeń, takich jak packshoty, co stanowi doskonałą okazję do rozwijania umiejętności fotograficznych. W trakcie zajęć studenci uczą się przygotowania i organizacji sesji zdjęciowych, ustawiania oświetlenia, pracy z aparatem, a także selekcji zdjęć, ich eksportu i retuszu, aż do uzyskania gotowego zdjęcia produktowego do druku.

W programie Shot_Epic™ przewidziano również zajęcia z fotografii portretowej, fashion oraz reklamowej. W przypadku fotografii portretowej studenci poznają różnorodne sety oświetleniowe — począwszy od jednego źródła światła, aż po bardziej skomplikowane zestawy z czterema lampami. Uczestnicy uczą się także przygotowania do sesji, tworzenia umów, doboru garderoby oraz komunikacji w trakcie sesji. Po zakończeniu warsztatów studenci przystępują do realizacji swoich autorskich projektów portretowych.

Studio™106 stanowi platformę współpracy nie tylko pomiędzy studentami, ale również z innymi pracowniami oraz instytutami i działami administracyjnymi. Studenci poza zaplanowanym programem i czasem zajęć mają możliwość korzystania ze studio w celu realizacji własnych projektów fotograficznych, a także zdjęć potrzebnych do wykonania konkretnego pomysłu na inne zajęcia. Studio jest otwarte na wszelkie potrzeby fotograficzne pozostałych pracowni, prowadzących, a także władz uczelni.

Dr Sebastian Komicz

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Witam, nazywam się Sebastian Komicz, jestem CEO Nookiestudio™. Urodziłem się we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. Jestem absolwentem ASP w Łodzi z 2003 roku. Po ukończeniu studiów rozpocząłem pracę jako grafik reklamowy, ale szybko odkryłem, że to nie jest moja pasja. Byłem współzałożycielem firmy świadczącej usługi fotograficzne, a w 2009 roku założyłem własną firmę – Nookiestudio™.

Od 2004 roku współpracowałem z wieloma renomowanymi firmami, takimi jak Avon Cosmetics Polska, Marilyn, Gatta, Knittex, BMG Sony Polska, STC, GKMA i innymi. Fotografuję również osoby indywidualne, projektantów mody, prezesów firm, sportowców, artystów oraz kucharzy.

Od 2016 roku pracuję na ASP w Łodzi, a od czterech lat prowadzę Zajęcia Fotografii Reklamowej / Użytkowej. W 2024 roku uzyskałem tytuł doktora na ASP w Łodzi.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 111

Charakterystyka:

W trakcie zajęć podejmowane są działania mające na celu uświadomienie studentkom i studentom ich roli jako projektantów odpowiedzialnych za współuczestniczenie w procesie kształtowania dostępności w ujęciu komunikacji przestrzennej, kulturowej i społecznej. Kształcenie w kierunku designu społecznego i dostępności, opierać się̨ będzie z jednej strony na pogłębieniu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w obszarze sztuk projektowych a z drugiej na zaakcentowaniu istotnego znaczenia projektowania uniwersalnego, ergonomicznego w kontekście zmian jakie nastąpiły w strukturze współczesnego społeczeństwa. Program zajęć pozwoli na rozwój predyspozycji badawczo-projektowych studenta, istotnych z punktu widzenia kształcenia na profilu akademickim z uwzględnieniem jego wrażliwości i zdolności do empatycznego wglądu w potrzeby drugiego człowieka. Zakres poruszanej problematyki obejmie m.in.: projekty aktywistyczne, zorientowane na człowieka, prospołeczne, ekologiczne. Realizowane podczas zajęć zadania będą miały na celu utrwalanie postawy projektowania, które za swoje priorytety stawia sprawiedliwość, równość i zrównoważony rozwój, które kwestionuje wyłącznie komercyjny wymiar designu. Szuka do niego alternatyw, które mogą odegrać znaczącą rolę w rozwoju społeczeństw. W myśl zasady, że projektowanie to nie tylko wymyślanie rzeczy ładnych, ale też potrzebnych. Takich, które uczynią lepszym życie osób starszych z niepełnosprawnościami, cierpiących na choroby (np. alzheimera, autyzm), dotkniętych biedą, bezdomnych, więźniów czy imigrantów. Pomysłów, które rozwiążą konkretne, codzienne problemy ludzi czy lokalnych społeczności. W ramach realizacji programu, studentki i studenci będą mieli możliwość zapoznania się z zagadnieniami procesów projektowych, takich jak: projektowanie zorientowane na komunikację, czyli zwracające uwagę odbiorcy na zaistniały problem i projektowanie zorientowane na odbiorcę. W efekcie studentki i studenci nabędą umiejętności pozwalające im realizować w życiu zawodowym projekty usług, produktów, systemów informacji wizualnej, scenariuszy, wizualizacji oraz innych kreatywnych rozwiązań z pogranicza dziedzin, odpowiadających na współczesne potrzeby społeczności i wpisujące się w oczekiwania związane z wdrażaniem zasad projektowania uniwersalnego. Zdobyta wiedza pomoże studentom holistycznie spojrzeć na wybrane zagadnienia; ułatwi definiowanie złożonych założeń oraz budowanie własnych strategii projektowych w oparciu o trafnie rozpoznany problem.

W ramach prowadzonych ćwiczeń podejmowana jest aktywna współpraca z jednostkami zewnętrznymi takim jak Centre for Digital Biology and Biomedical Science – Biobank Łódź®, działającą na Wydziale Biologii UŁ , gdzie studentki i studenci mają możliwość udziału w realnym tworzeniu komunikacji na rzecz kampanii społecznej GENERATION-A-jakość życia przez pokolenia. 


Strona z portfolio prowadzącego:

Bio prowadzącego:

dr Izabela Marta Jurczyk, Artysta, Designer, Typograf

Adiunkt w Instytucie Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.  Stypendystka Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2018/2019. Od 2018 roku, nieprzerwanie Członek Jury A'Design Award & Competition, jednego z najważniejszych konkursów projektowych na świecie 

Jurorka w Konkursie Kreatorskim Festiwalu Art & Design, zorganizowanego przez Akademickie Centrum Designu. Koordynatorka i kuratorka projektów edukacyjnych z obszaru art & science realizowanych we współpracy z Centre for Digital Biology and Biomedical Science – Biobank Łódź®, działającą na Wydziale Biologii UŁ. Od ponad 20 lat stale poszerza zakres swojej działalności, współpracuje jako projektant i realizator z wieloma galeriami w Polsce i za granicą. Jako projektant ma na swoim koncie kilkadziesiąt projektów i realizacji publikacji o sztuce jak również znaczące projekty identyfikacji przestrzeni publicznej oraz wydarzeń kulturalnych.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 111

Charakterystyka:

Program nauczania opiera się na treściach teoretycznych, a odpowiednio podejmowane zagadnienia będą realizowane etapowo uwzględniając poszerzanie wiedzy o zasady projektowania uniwersalnego z obszarów: komunikacji wizualnej, kształtowania otoczenia i budowania narracji. Zajęcia obejmują analizę zasad dostępności, poznawania wymagań związanych z ich zastosowaniem na wielu polach działania projektowego min jest to grafika informacyjna oraz skład materiałów uwzględniający zasady dostępności np.: wielkość i rodzaj dozwolonych krojów pisma, wymagany/preferowany skład tekstów, dedykowana kolorystyka. Podczas zajęć nastąpi wprowadzenie i dokładne omówienie zjawiska jakim jest projektowanie uniwersalne z wdrożeniem 7 zasad projektowania uniwersalnego. Zajęciom będą towarzyszyły warsztaty tematyczne i krótkie zadania wdrażające studentów w opisane poniżej zagadnienia rozłożone proporcjonalnie na oba semestry.


Strona z portfolio prowadzącego:

Bio prowadzącego:

dr Izabela Marta Jurczyk, Artysta, Designer, Typograf

Adiunkt w Instytucie Projektowania Graficznego na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.  Stypendystka Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2018/2019. Od 2018 roku, nieprzerwanie Członek Jury A'Design Award & Competition, jednego z najważniejszych konkursów projektowych na świecie 

Jurorka w Konkursie Kreatorskim Festiwalu Art & Design, zorganizowanego przez Akademickie Centrum Designu. Koordynatorka i kuratorka projektów edukacyjnych z obszaru art & science realizowanych we współpracy z Centre for Digital Biology and Biomedical Science – Biobank Łódź®, działającą na Wydziale Biologii UŁ. Od ponad 20 lat stale poszerza zakres swojej działalności, współpracuje jako projektant i realizator z wieloma galeriami w Polsce i za granicą. Jako projektant ma na swoim koncie kilkadziesiąt projektów i realizacji publikacji o sztuce jak również znaczące projekty identyfikacji przestrzeni publicznej oraz wydarzeń kulturalnych.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali:  111

Charakterystyka:

Program Pracowni Podstaw Typografii i DTP wprowadza studentów w praktyczne aspekty wiedzy o typografii, począwszy od historii pisma, poprzez klasyfikację czcionek i rodzajów druku, na współczesnych formach typografii komputerowej kończąc. Uczy rozpoznawać charakterystyczne cechy krojów pism i ich użyteczność w przekazie informacji a także odpowiednio hierarchizować treść przekazu w oparciu o funkcjonalną formę plastyczną oraz przygotowywać projekty do druku cyfrowego. Pracownia posiada stanowiska komputerowe wyposażone w odpowiednie oprogramowanie,  skaner wysokiej rozdzielczości oraz urządzenie wielofunkcyjne XEROX formatu A3. Studenci za pomocą praktycznych zadań ćwiczą umiejętność pracy w wektorowych i bitmapowych programach komputerowych.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Bio prowadzącego:

Urodzony w 1965 roku w Łodzi. Studia na Wydziale Grafiki PWSSP (obecnie ASP) zakończone dyplomem w Pracowni Graficznego Projektowania Przestrzeni prof. A. Smoczyńskiego i w Pracowni Projektowania Grafiki Reklamowej i Propagandowej prof. B. Balickiego. Rozpoczyna pracę w ASP w Łodzi jako asystent w Pracowni Wstępnego Projektowania Graficznego, następnie Projektowania Informacji Wizualnej prof. J. Trelińskiego na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Wykłada także w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej Projektowanie Systemów Identyfikacji Graficznej, Projektowanie Typograficzne, Grafikę Edytorską, Semiotykę Wizualną i Projektowanie Grafiki Reklamowej. W 1999 roku uzyskuje stopień doktora w specjalności Projektowanie Graficzne. Zajmuje się projektowaniem logotypów, identyfikacji wizualnych, opakowań, plakatów i grafiką wydawniczą.

do góry