Typ studiów:
Studia I Stopnia
Nr sali: 166
Charakterystyka:
Program pracowni zorientowany jest na szeroko rozumiane działania umożliwiające aktywny wpływ na przestrzeń medialną i publiczną. Działania site-specific mogą być prowadzone w przestrzeni realnej jak również na płaszczyźnie mediów elektronicznych, z wykorzystaniem wszelakich twórczych technik multimedialnych, programów oraz narzędzi, ale również z wykorzystaniem wszelkiego typu aktywności, które przekraczają barierę twórca-odbiorca i w sposób krytyczny analizują te relacje.
Realizacja prac w pracowni polegają na połączeniu „stacjonarnych” elementów rzeźbiarskich z elementami krajobrazu – dla dzieł plenerowych, bądź architekturą – dla realizacji we wnętrzach. Sformułowanie dzieła jest poprzedzone badaniem kulturowej matrycy miejsca – uwzględniającym jego aspekty historyczne, architektoniczne, topograficzne, środowiskowe, społeczne, krajobraz pierwotny czy historię krajobrazu kulturowego.
Program i ćwiczenia w pracowni mają na celu wyzwalać i oswajać zagadnienia dotyczące idei procesualności, komunikatywność, prowokacyjność i istoty site- specific. Projekty mogą być realizowane na poziomach komunikacji interpersonalnej, publicznej i wirtualnej. Program pracowni kładzie szczególny nacisk na powiązanie dzieła z miejscem jego przedstawiania i odekwatności formy do otaczającej dzieło przestrzeni tej dosłownej jak i symbolicznej, jak również unikania jednoznaczności zarówno formalnej jak i koncepcyjnej, dbałości o dobór środków i narzędzi, jakość techniczną i odpowiednią dokumentację działań.
Typ studiów:
Studia stacjonarne I stopnia
nr Sali: 165
charakterystyka:
Profil Pracowni wyznacza skalę projektowanych i realizowanych rzeźb. Pojęcie rzeźba kameralna nie określa jednoznacznie wielkości wykonywanej rzeźby – jednak należy przyjąć, iż jej wymiary nie przekraczają 50/50/50 cm. Kształty rzeźb realizowanych podczas zajęć mają wynikać z dogłębnego studium obserwowanej i przeżywanej rzeczywistości oraz ze świadomości historii rzeźby. Proces twórczy powinien uwzględniać również wiedzę o formotwórczym wpływie tworzywa na powstającą rzeźbę. Stąd konieczność pogłębiania i rozwijania wiedzy na temat tworzyw rzeźbiarskich oraz techniki ich kształtowania.
W zindywidualizowanych ćwiczeniach aspekty ty odgrywają kluczowe znaczenie.
Typ studiów:
Studia II Stopnia
Nr Sali : 165
CHARAKTERYSTYKA:
Program pracowni zakłada poszerzenie umiejętności studentów w samodzielnym i indywidualnym posługiwaniu się sformułowaniami plastycznymi w świecie sztuki przestrzeni wizualnej oraz rozwinięcie praktycznych i teoretycznych problemów kreacji przestrzennej w oparciu o innowacyjne technologie i materiały oraz główne trendy dla współczesnej sztuki rzeźby, obiektu i instalacji.
Programem pracowni objęte jest podejmowanie studenckich współprac artystycznych, w tym: z instytucjami sztuki, festiwalami, podmiotami publicznymi oraz prywatnymi. Celem takich metod jest wykształcenie umiejętności studenta do świadomego auto-sytuowania własnych realizacji w przestrzeni sztuki nowoczesnej oraz wobec wyzwań i nowych form aktywności zawodowej artysty rzeźbiarza, przygotowanie absolwenta do samo promocji, budowania kontaktów branżowych oraz zdobywania wysokiej pozycji twórcy.
Studia przebiegają w trybie indywidualnych korekt mających na celu wyłonienie predyspozycji twórczych poszczególnych studentów, poszukiwania autorskich i innowacyjnych metodologii wykonania tj. budowania autorskich metod twórczych stanowiących wynik procesu odnajdywania indywidualnych sposobów wyrażania / materializowania treści-zagadnień.
W zakresie realizacji tradycyjne formy rzeźbiarskie mają wchodzić w relacje i stać się częścią szeroko pojętych działań intermedialnych mających swoje podłoże w nowych technologiach, zapożyczeniach środków wyrazu z innych dziedzin pokrewnych artystycznych oraz przemysłowych, współczesnych nośnikach przekazu i wszelkiego typu performatywnych i interaktywnych działaniach artystycznych opartych na współczesnych kodach kulturowych i społecznych.
Celem pracowni jest interdyscyplinarność działań koncepcyjnych- projektowych -realizacyjnych na tle kodów kulturowych i społecznych, z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju sztuki współczesnej, nowych technologii i wobec bieżącej roli artysty rzeźbiarza w społeczeństwie.