• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 345.01 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 1036.35 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 700.12 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 547.52 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 220.68 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 727.79 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 544.08 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 257.71 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 209.43 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 473.08 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 383.83 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 1687.06 KB
  • 13.JPG
    Filename: 13.JPG
    Size: 284.32 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 2259.21 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 557.16 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 1082.47 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 405.83 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 945.41 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 1012.86 KB

Typ studiów:

Studia I Stopnia

Nr sali: 166

Charakterystyka:

Program pracowni zorientowany jest na szeroko rozumiane działania umożliwiające aktywny wpływ na przestrzeń medialną i publiczną. Działania site-specific mogą być prowadzone w przestrzeni realnej jak również na płaszczyźnie mediów elektronicznych, z wykorzystaniem wszelakich twórczych technik multimedialnych, programów oraz narzędzi, ale również z wykorzystaniem wszelkiego typu aktywności, które przekraczają barierę twórca-odbiorca i w sposób krytyczny analizują te relacje.

Realizacja prac w pracowni polegają na połączeniu „stacjonarnych” elementów rzeźbiarskich z elementami krajobrazu – dla dzieł plenerowych, bądź architekturą – dla realizacji we wnętrzach. Sformułowanie dzieła jest poprzedzone badaniem kulturowej matrycy miejsca – uwzględniającym jego aspekty historyczne, architektoniczne, topograficzne, środowiskowe, społeczne, krajobraz pierwotny czy historię krajobrazu kulturowego.

Program i ćwiczenia w pracowni mają na celu wyzwalać i oswajać zagadnienia dotyczące idei procesualności, komunikatywność, prowokacyjność i istoty site- specific. Projekty mogą być realizowane na poziomach komunikacji interpersonalnej, publicznej i wirtualnej. Program pracowni kładzie szczególny nacisk na powiązanie dzieła z miejscem jego przedstawiania i odekwatności formy do otaczającej dzieło przestrzeni tej dosłownej jak i symbolicznej, jak również unikania jednoznaczności zarówno formalnej jak i koncepcyjnej, dbałości o dobór środków i narzędzi, jakość techniczną i odpowiednią dokumentację działań.

Typ studiów:

Studia stacjonarne I stopnia

nr Sali:  165

charakterystyka:

Profil Pracowni wyznacza skalę projektowanych i realizowanych rzeźb. Pojęcie rzeźba kameralna nie określa jednoznacznie wielkości wykonywanej rzeźby – jednak należy przyjąć, iż jej wymiary nie przekraczają 50/50/50 cm. Kształty rzeźb realizowanych podczas zajęć mają wynikać z dogłębnego studium obserwowanej i przeżywanej rzeczywistości oraz ze świadomości historii rzeźby. Proces twórczy powinien uwzględniać również wiedzę o formotwórczym wpływie tworzywa na powstającą rzeźbę. Stąd konieczność pogłębiania i rozwijania wiedzy na temat tworzyw rzeźbiarskich oraz techniki ich kształtowania.
W zindywidualizowanych ćwiczeniach aspekty ty odgrywają kluczowe znaczenie.

Typ studiów:

Studia II Stopnia

Nr Sali : 165

CHARAKTERYSTYKA:

Program pracowni zakłada poszerzenie umiejętności studentów w samodzielnym i indywidualnym posługiwaniu się sformułowaniami plastycznymi w świecie sztuki przestrzeni wizualnej oraz rozwinięcie praktycznych i teoretycznych problemów kreacji przestrzennej w oparciu o innowacyjne technologie i materiały  oraz główne trendy dla współczesnej sztuki rzeźby, obiektu i instalacji.

Programem pracowni objęte jest podejmowanie studenckich współprac artystycznych, w tym: z instytucjami sztuki, festiwalami, podmiotami publicznymi oraz prywatnymi. Celem takich metod jest wykształcenie umiejętności studenta do świadomego auto-sytuowania własnych realizacji w przestrzeni sztuki nowoczesnej oraz wobec wyzwań i nowych form aktywności zawodowej artysty rzeźbiarza, przygotowanie absolwenta do samo promocji, budowania kontaktów branżowych oraz zdobywania wysokiej pozycji twórcy.

Studia przebiegają  w trybie indywidualnych korekt mających na celu wyłonienie predyspozycji twórczych poszczególnych studentów,  poszukiwania autorskich i innowacyjnych metodologii wykonania tj. budowania autorskich metod twórczych  stanowiących  wynik procesu odnajdywania indywidualnych sposobów wyrażania / materializowania treści-zagadnień. 

W zakresie realizacji tradycyjne formy  rzeźbiarskie mają wchodzić w relacje i stać się częścią szeroko pojętych działań intermedialnych mających swoje podłoże w nowych technologiach, zapożyczeniach środków wyrazu z innych dziedzin pokrewnych artystycznych oraz przemysłowych,  współczesnych nośnikach przekazu i wszelkiego typu performatywnych i interaktywnych działaniach artystycznych opartych na współczesnych kodach kulturowych i społecznych.

Celem pracowni jest interdyscyplinarność działań koncepcyjnych- projektowych -realizacyjnych na tle kodów kulturowych i społecznych, z uwzględnieniem współczesnych kierunków rozwoju sztuki współczesnej, nowych technologii  i  wobec  bieżącej roli artysty rzeźbiarza  w społeczeństwie.

do góry