Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia

Nr sali:  102, (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Program Pracowni Animowanych Struktur Wizualnych oparty jest na działaniach wizualnych, wykorzystujących zasady dotyczące z jednej strony zagadnień związanych z  klasyczną kompozycją, rozmieszczenia elementów na płaszczyźnie, zagadnień związanych z barwą, rytmem; z drugiej strony projektowania graficznego, podstaw projektowania graficznego wraz z elementami grafiki kinetycznej. Poprzez szereg ćwiczeń, począwszy od drobnych, nieskomplikowanych, po coraz bardziej złożone, wieloetapowe zadania studenci rozwijają umiejętność postrzegania logicznej współzależności zachodzącej w relacjach pomiędzy wykreowanymi elementami, a płaszczyzną, na której się znajdują. Kolejne ćwiczenia poszerzają zakres zagadnień, wprowadzając i systematyzując wiedzę z zakresu relacji barwnych, percepcji koloru, współzależności rytmicznych i sposobów przedstawienia ruchu. Stanowią również punkt wyjścia umożliwiającą dostrzeżenie różnic pomiędzy układami na płaszczyźnie a układami kinetycznymi, wprowadzającymi do rozwiązań dodatkowy element, jakim jest następstwo czasowe. Podstawy projektowania graficznego oraz zagadnienia związane z projektowaniem graficznym są integralną częścią programu, pozwalające dostrzec powiązania z problematyką dotyczącą kompozycji plastycznej i stanowią logiczne jej rozwinięcie, w powiązaniu ze strukturą płaszczyzny.
Ćwiczenia poprzedzone są szeregiem wykładów, ukazujących zarówno historyczne jak i teoretyczne tło poruszanych zagadnień.

Studia umożliwiają rozwój umiejętności prowadzenia badań wstępnych, opracowania koncepcji, tworzenia na płaszczyźnie kompozycji i układów graficznych od nieskomplikowanych do wielowątkowych, organizacji projektów i tworzenia komunikatów wizualnych, transpozycja płaskiego obrazu na ruchomy. Finalnymi realizacjami są nie tylko kompozycje na płaszczyźnie ale nawiązujące do nich także krótkie animacje, w których studenci przekładają rozważania wstępne prowadzone na podłożu płaskim, uwzględniających jego strukturę jak i wykraczających poza nią, na zagadnienia związane z ruchem.

  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 373.27 KB
  • 001.jpg
    Filename: 001.jpg
    Size: 207.51 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 347.65 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 373.27 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 459.83 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 473.72 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 902.7 KB
  • 008.jpg
    Filename: 008.jpg
    Size: 169.87 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 151.64 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 1026.36 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 127.96 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 846.02 KB
  • 013.jpg
    Filename: 013.jpg
    Size: 366.86 KB
  • 014.jpg
    Filename: 014.jpg
    Size: 105.21 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 158.81 KB
  • 016.jpg
    Filename: 016.jpg
    Size: 219.92 KB
  • 017.jpg
    Filename: 017.jpg
    Size: 518.53 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 817.22 KB
  • 018.jpg
    Filename: 018.jpg
    Size: 1034.91 KB
  • 019.jpg
    Filename: 019.jpg
    Size: 1182.89 KB
  • 021.jpg
    Filename: 021.jpg
    Size: 200.39 KB
  • 022.jpg
    Filename: 022.jpg
    Size: 328.91 KB
  • 023.jpg
    Filename: 023.jpg
    Size: 252.41 KB
  • 020.jpg
    Filename: 020.jpg
    Size: 982.45 KB
  • 024.jpg
    Filename: 024.jpg
    Size: 213.03 KB
  • 025.jpg
    Filename: 025.jpg
    Size: 257.92 KB
  • 026.jpg
    Filename: 026.jpg
    Size: 251.68 KB
  • 027.jpg
    Filename: 027.jpg
    Size: 128.95 KB
  • 028.jpg
    Filename: 028.jpg
    Size: 236.92 KB
  • 029.jpg
    Filename: 029.jpg
    Size: 284.21 KB
  • 030.jpg
    Filename: 030.jpg
    Size: 313.29 KB
  • 031.jpg
    Filename: 031.jpg
    Size: 333.49 KB
  • 032.jpg
    Filename: 032.jpg
    Size: 295.49 KB
  • 033.jpg
    Filename: 033.jpg
    Size: 231.03 KB
  • 034.jpg
    Filename: 034.jpg
    Size: 260.29 KB
  • 036.jpg
    Filename: 036.jpg
    Size: 232.3 KB
  • 035.jpg
    Filename: 035.jpg
    Size: 581.78 KB
  • 037.png
    Filename: 037.png
    Size: 138.14 KB
  • 038.png
    Filename: 038.png
    Size: 168.23 KB

Asystent:

mgr Szymon Sobczak

Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia
stacjonarne studia II stopnia

Nr sali: 108 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Program ćwiczeń w Pracowni Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów jest bardzo zróżnicowany, merytorycznie wielopoziomowy i elastyczny. Studenci I i II roku po opanowaniu podstaw kompozycji na płaszczyźnie, poznali właściwości linii, charakteru plamy walorowej, relacji barwnych, fakturalnych, jak również problemy technologiczne związane z realizacją dzieła tj. potrafią wybrać konkretne narzędzie lub podkład (np. odpowiednio przygotowany papier, płótno, deskę, płytę np. pilśniową itp.) i w technikach cyfrowych prezentują poziom zadowalający. Taka sytuacja sprzyja studiowaniu już od V sem. III roku w Pracowni Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów wybraną specjalność. Sprzyjającą kwestią jest również i to, że tak wykształcony student może już tylko pogłębiać zdobytą wiedzę w zależności od tego w czym się chce specjalizować. Główną, podstawową kwestią zajmującą studenta w mojej pracowni jest rozwijanie wyobraźni, uwolnienie wszelkich zapór na gruncie psychologicznym czy socjologicznym gdyż owe zapory hamują rozwój twórczy, kreatywność studiującego. Program zakłada dodatkowe ćwiczenia domowe, szkice oraz wspólne przeglądy prac w trakcie trwania semestru. Podstawą kształcenia jest korekta, która odbywa się przez cały czas trwania ćwiczenia i jest dostosowana do indywidualnych możliwości, predyspozycji studenta. W Pracowni Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów student, w większości przypadków spotyka się z nowymi zjawiskami charakterystycznymi dla komiksu gdzie ogólną podstawą tworzenia jest nauka jednoczesnego myślenia scenariuszem, kadrem i całą planszą – kompozycją kadrów lub bez-kadrowością. Bardzo podobna sytuacja pojawia się podczas rysowania storyboad'ów, gdzie podstawą jest oczywiście kompozycja kadrów jednak dotyczą one bardzo różnych zagadnień. W filmie i w grach najczęściej chodzi o ruch czy to bohaterów danej sekwencji, czy kamery. Jednak wielokrotnie storyboard'y dotyczą ustawień kamer, scenografii kolejnych poziomów i akcji gier, scenografii do filmu, czasu trwania kolejnych ujęć w filmie i wielu innych szczegółów, których podjęcie zależy przeważnie od reżysera może operatora lub innych członków ekipy filmowej. Tu oczywiście pojawia się bezpośrednie nawiązanie do bardzo pojemnego znaczeniowo pojęcia conceptart'u, które zwykle kojarzy się z zaprojektowaniem postaci, bohatera, potwora, jakiegoś pojazdu, broni, ubioru itd., ale to określenie dotyczy całej kwestii dotyczącej elementów preprodukcji. Nieco inna sytuacja zachodzi podczas tworzenia ilustracji gdzie wielokrotnie w jednej odsłonie artysta musi znaleźć symbol akcji, atmosfery, charakteru postaci, pejzażu, otoczenia itp. w odniesieniu do tekstu, który w stosunku do ilości zaplanowanych ilustracji bywa bardzo obszerny. W szczególny i niepowtarzalny sposób przemawiają ilustracje o charakterze intymnym tak jak intymny jest np. tekst książki, wiersza, fraszki. Oczywiście zajęcia obejmują realizacje np. ilustracje o charakterze użytkowym gdzie wymienionej intymności nie ma. Matte painting jest tu dość uniwersalną formą wypowiedzi, gdyż realizowany w technice cyfrowej, na tablecie przypomina techniki malarskie, rysunkowe czy graficzne. Ze względu na duży stopień komplikacji realizowanych ćwiczeń w Pracowni Ilustracji, Komiksu i Preprodukcji Gier i Filmów nie ma przeznaczonych godzin na dane ćwiczenie, ale jest zaplanowana ilość ćwiczeń w semestrze, których jest zawsze pięć. Semestry kończące, podsumowujące okres studiów stacjonarnych I i II stopnia to moment kiedy student musi wykonać jedną monolityczną pracę. Jeśli student chce np. zrealizować komiks, to objętość tego utworu powinna być określona liczbą 48 stron. Jeśli student realizuje ilustracje do wybranego tekstu, powinien i jest zobowiązany do wykonania (minimum) 18 obrazów lub więcej. Oczywiściejest zobowiązany do wykonania (minimum) 18 obrazów lub więcej. Oczywiściewszystkie działania i praca studentów ma solidne umocowanie w ciągłychrozmowach z prowadzącymi zajęcia, z korektami i wyjaśnianiem wątpliwości.Dzięki tym rozmowom student podświadomie i świadomie zarazem, uczy sięartykułować czy werbalizować kwestie dotyczące realizowanych ćwiczeń, alboteż jako odbiorca twórczości innych artystów potrafi być merytorycznierefleksyjny. Celem dydaktycznym przedmiotu jest stopniowe i gruntownenauczenie studentów pod względem formalno-warsztatowym orazintelektualnym do uprawiania samodzielnej twórczości. Opanowanie irozwijanie u studentów świadomości artystycznej, rozwijanie umiejętnościpraktycznych i teoretycznych w zakresie formy plastycznej właściwej dlaspecyfiki języka ilustracji, komiksu, koncept art'u itp., posługiwanie sięadekwatnymi (właściwymi) środkami wyrazu, typowymi dla tego typu realizacjijest asumptem do zbudowania silnej konstrukcji twórcy, profesjonalisty napłaszczyźnie zawodowej. Uświadomienie studentom ogromnych możliwościjakie tkwią w relacjach z różnymi dyscyplinami sztuki, podkreślając znaczenierozwoju współczesnych narzędzi do kreowania utworów artystycznych,zaznaczając wagę tradycyjnych metod kreowania dzieła, które wobecświadomości współczesnego artysty mogą przynieść nieoczekiwane izaskakująco dobre rezultaty. Nieograniczone dziś możliwości wyboru metodpracy artystycznej zmusza studenta do konstruktywnego i planowanego sposobupracy nawet wtedy gdy działania jego skupiają się na problemach przypadku wsztuce czy obrazowaniu enigmatycznych cech pojęć.

Gabriel Kołat

  • 001a.jpg
    Filename: 001a.jpg
    Size: 238.33 KB
  • 001b.jpg
    Filename: 001b.jpg
    Size: 270.77 KB
  • 001c.jpg
    Filename: 001c.jpg
    Size: 298.57 KB
  • 002a.jpg
    Filename: 002a.jpg
    Size: 318.24 KB
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 225 KB
  • 002b.jpg
    Filename: 002b.jpg
    Size: 208.62 KB
  • 002c.jpg
    Filename: 002c.jpg
    Size: 157.06 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 211.79 KB
  • 003b.jpg
    Filename: 003b.jpg
    Size: 201.83 KB
  • 003c.jpg
    Filename: 003c.jpg
    Size: 351.25 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 260.67 KB
  • 004a.jpg
    Filename: 004a.jpg
    Size: 217.29 KB
  • 004b.jpg
    Filename: 004b.jpg
    Size: 268.8 KB
  • 004c.jpg
    Filename: 004c.jpg
    Size: 75.76 KB
  • 003a.jpg
    Filename: 003a.jpg
    Size: 268.9 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 206.36 KB
  • 005a.jpg
    Filename: 005a.jpg
    Size: 232.13 KB
  • 005b.jpg
    Filename: 005b.jpg
    Size: 366.74 KB
  • 006a.jpg
    Filename: 006a.jpg
    Size: 394.58 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 175.85 KB
  • 006b.jpg
    Filename: 006b.jpg
    Size: 213.34 KB
  • 007a.jpg
    Filename: 007a.jpg
    Size: 310.04 KB
  • 007b.jpg
    Filename: 007b.jpg
    Size: 281.54 KB
  • 008b.jpg
    Filename: 008b.jpg
    Size: 264.11 KB
  • 009a.jpg
    Filename: 009a.jpg
    Size: 136.73 KB
  • 008a.jpg
    Filename: 008a.jpg
    Size: 220.84 KB
  • 009b.jpg
    Filename: 009b.jpg
    Size: 327.54 KB
  • 010a.jpg
    Filename: 010a.jpg
    Size: 136.61 KB
  • 010b.jpg
    Filename: 010b.jpg
    Size: 303.15 KB
  • 012b.jpg
    Filename: 012b.jpg
    Size: 358.47 KB
  • 011b.jpg
    Filename: 011b.jpg
    Size: 505.29 KB

Przedmioty:

Storyboard, Rysunek koncepcyjny, Podstawy animacji płaskiej

Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia
stacjonarne studia II stopnia

Nr sali: 115 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Celem zajęć w Pracowni Rysunku Koncepcyjnego i Storyboardu jest rozwijanie wiedzy z zakresu szeroko rozumianego rysunku użytkowego. Poruszane zagadnienia to między innymi nauka podstaw narracji komiksowej, tworzenie płynnych narracyjnych sekwencji rysunkowych (studenci poznają niezbędną problematykę tworząc storyboardy – układające się w ciągi przyczynowo-skutkowe zestawy ilustracji będących wskazówkami dla reżyserów, scenografów, operatorów, aktorów, montażystów), rozwijanie umiejętności przekładania opisu na rysunek, tworzenie komiksu oraz rysunków koncepcyjnych, tworzenie animatiku (animowanych rozwinięć storyboardów), projektowanie teł i postaci (wykonywanie projektów postaci, scenografii, rekwizytów, lokacji – będące podstawą w procesie produkcji gier i filmów). Problematyka poszerzona jest również o zagadnienia związane z zasadami rządzącymi ruchem w animacji. Główny cel ćwiczeń to przybliżenie specyfiki i przygotowanie do przyszłej pracy w dynamicznie rozwijających się branżach takich jak produkcja gier, filmów i przemysł reklamowy.

  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 356.52 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 379.79 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 383.98 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 1371.82 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 344.58 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 391.27 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 102.83 KB
  • 08a.jpg
    Filename: 08a.jpg
    Size: 716.77 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 40.64 KB
  • 10a.jpg
    Filename: 10a.jpg
    Size: 101.98 KB
  • 11a.jpg
    Filename: 11a.jpg
    Size: 72.56 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 113.3 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 229 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 342 KB
  • 015.jpg
    Filename: 015.jpg
    Size: 411.39 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 210.86 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB
  • linkyt.txt
    Filename: linkyt.txt
    Size: 0.03 KB

Współprowadzący:

mgr inż. Piotr Kulbicki, instruktor

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 301 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78

Charakterystyka:

Podstawowym zadaniem nauczania w pracowni jest zapoznanie studentów z programami służącymi do tworzenia grafiki dwu i trójwymiarowej.

Przygotowanie studenta do posługiwania się w zakresie warsztatu komputerowego różnorodnymi programami, co będzie w zależności od indywidualnych zainteresowań bazą potencjalnej aktywności twórczej, od prostej grafiki wektorowej do rozbudowanej multimedialnie czterowymiarowej przestrzeni. Tworzenie animowanego obrazu przestrzennego łączonego z dźwiękiem i efektami specjalnymi. Poszukiwanie środków ekspresji właściwych warsztatowi komputerowemu.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali: 113 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Animacja płaska

Zajęcia dotyczą techniki, technologii, aspektów artystycznych i mają na celu:

  • Zdobycie umiejętności wyrażania własnych intencji poprzez ożywienie materii nieożywionej.
  • Zdobycie umiejętności budowania charakteru postaci poprzez ruch – kreacja aktorska.
  • Zdobycie umiejętności twórczego zastosowania komputera i specjalistycznych programów w całym procesie obróbki animacji. Zdobycie umiejętności kierowania zespołem twórczym animatorów.

Projektowanie przestrzeni wirtualnej

Zagadnienia, które składają się na pojęcie realizacji przestrzeni wirtualnej filmu animowanego, gry komputerowej, czy strony internetowej. Zagadnienia ściśle związane z formą plastyczną, ale też z całym zakresem działania na widza /ruch kamery, ruch wewnątrz kadrowy w tym ruch światła /.

  • Wiedza umożliwiająca porządkowanie, tworzenie i twórcze zastosowanie elementów plastycznych w ruchomym obrazie. Umiejętność ustalenia konwencji stylistycznej przestrzeni: 2D i 3D oraz sposobu jej prezentacji.
  • Nabycie umiejętności świadomego rozwiązywania problemów artystycznych, technicznych i technologicznych

Kierownik:

dr Agata Gorządek, wykładowca

Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia
stacjonarne studia II stopnia

Nr sali:  116 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Pracownia oferuje zajęcia związane z teoretycznymi i praktycznymiPracownia oferuje zajęcia związane z teoretycznymi i praktycznymizagadnieniami z zakresu szeroko rozumianej animacji przestrzennej.Program obejmuje zajęcia z projektowania i wykonania lalki animacyjnej,rekwizytów, scenografii oraz makiet filmowych, ćwiczenia z animacji stopmotion, realizacje krótkich ćwiczeń filmowych oraz omówienie podstawowychzagadnień związane z narracją, montażem i postprodukcją technik lalkowych.W ramach zajęć studenci mają dostęp do specjalistycznych warsztatówmechanicznych i stolarskich oraz wsparcie doświadczonych techników. Programobejmuje również projekcje filmowe i wykłady związane z historią animacjilalkowej oraz zagadnieniami charakterystycznymi dla tej techniki.
Pracownia animacji lalkowej dostępna jest dla studentów studiów I i II stopnia,oraz przy realizacji dyplomów licencjackich i magisterskich z zakresu animacjiprzestrzennej.

Kierownik pracowni:

dr Izumi Yoshida

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 301 lub 202 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

W Pracowni Podstaw Animacji studenci zdobywają wiedzę z zakresu animacji filmowej.

W trakcie zajęć studenci poznają za równo stronę praktyczną jak i teoretyczną tworzenia animacji. Zapoznają się z różnorodnymi technikami filmu animowanego, tj. animacja płaska: rysunkowa, plastelinowa, sypka, wycinankowa, kombinowana w stop-motion, oraz komputerowa. Dzięki ćwiczeniom z poznanych technik doskonalą warsztat, który w przyszłości będzie perfekcyjnym narzędziem w pracy animatora filmowego. Ponadto, studenci uczą się jak wygląda praca animatora – samodzielnego oraz pracy w zespole. Bardzo ważnym elementem jest umiejętność pracy z muzyką oraz z dialogami. Trzeba doskonale zobrazować formy przedstawiające oraz kompozycje abstrakcyjne.

Podczas nauki Studenci rozwijają wrażliwość na materię filmową poprzez realizację krótkich form. Analiza ruchu pozwala uświadomić początkującym animatorom, że materia ożywiona jest największym nośnikiem fabuły w filmie animowanym. W procesie twórczym sposób w jaki „ożywia” się bohatera, świadczy o biegłości i znajomości tajników sztuki animatorskiej.

Typ studiów:

stacjonarne studia I stopnia
stacjonarne studia II stopnia

Nr sali: 102, 301 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Projektowanie grafiki animacyjnej, „motion design”, projektowanie ruchomego obrazu – to kilka określeń zakresu problemów, właściwie tożsamych, ale w sposób jednoznaczny opisujących obszar zagadnień jakimi zajmuje się Pracownia. Typowy projektant ruchomego obrazu to grafik z klasycznym, akademickim wykształceniem, który potrafi zintegrować elementy czasu, dźwięku i przestrzeni z tradycyjnym zestawem umiejętności projektowych. „Motion design” jest podzbiorem projektowania graficznego używanym w kontekście produkcji filmowej czy video, stosowaniu kinetycznej typografii, efektów specjalnych czy animacji internetowych.

Przejście od grafiki dwuwymiarowej do trójwymiarowej, daje ogromne możliwości rozwoju i satysfakcji z tworzenia nowych wartości. Projektowanie animowanych czołówek do programów telewizyjnych, animacje znaków graficznych lub tworzenie wirtualnych rzeczywistości jest bardzo atrakcyjne z punktu widzenia profesjonalnego czy przyszłego projektanta. Posługiwanie się ruchomym, kinetycznym tekstem, pozbawionym analogowych ograniczeń jest niezwykle intrygujące i daje ogromne możliwości kreacyjne. Dodatkowo przeniesienie takich działań z programów dwu do trójwymiarowych tą kreację potęguje niewspółmiernie i otwiera nowe horyzonty. Nie trzeba się oczywiście ograniczać tylko do ruchomej typografii. Tekst można łączyć z dowolnymi obiektami; fotografią, przestrzennymi modelami, filmami zarejestrowanymi kamerą czy animacjami. Wszystkie te elementy mogą współistnieć razem lub osobno, zaprojektowane w dowolnej stylistyce, począwszy od technik rysunkowych po hiperrealistyczne rendery doskonale naśladujące świat realny. U podstaw wiedzy i kwalifikacji jakie powinien posiadać „motion designer”, leży rysunek, malarstwo, kompozycja, klasyczne projektowanie graficzne czy rzeźba. Każda z tych dyscyplin, ich świadomość, ma ogromny wpływ na końcowy efekt kreacji obrazu, różnica polega jedynie na tym że ostatecznym efektem jest ruchomy obraz.

Wspólprowadzący:

dr Maciej Rynkiewicz

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia

Nr sali: 115 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Studenci poznają zasady pracy z obrazem cyfrowym (z naciskiem na obrazy ruchome), uczą się odpowiednio dobierać i wykorzystywać oprogramowanie komputerowe, tak, aby osiągnąć zaplanowany cel.

  • Poznawanie technologii i systemu pracy w zależności od docelowegoprzeznaczenia pracy: internet, telewizja, taśma filmowa, itd.
  • Zdobywanie wiedzy niezbędnej do prawidłowego planowaniapostprodukcji.
  • Poznawanie zasad compositingu, czyli łączenia elementów w spójną podwzględem technologicznym i estetycznym całość. W tym celu studencizapoznają się z technikami takimi jak: trakowanie, kluczowanie, korekcja kolorystyczna obrazu.

Wykorzystywanym oprogramowaniem w Pracowni jest głównie: Adobe After Effects, Adobe Photoshop, Syntheyes. Nie jest to jednak zamknięta lista, ponieważ uczestnicy zajęć mają nie tylko stosować gotowe rozwiązania, ale sami powinni wypracować najlepszy środek do osiągnięcia celu. Nauka konkretnych programów nie jest więc priorytetem (dogłębne poznanie narzędzi i tak jest niezbędne na pewnym etapie pracy), większy nacisk kładziony jest na rozwijanie sposobu myślenia w wyżej wymienionych kwestiach.

Typ studiów:

stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali: 114, 19 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Pracownia w ogólnym zarysie jest miejscem, gdzie studenci II i III roku naPracownia w ogólnym zarysie jest miejscem, gdzie studenci II i III roku napoczątku poznają podstawy budowy narracji filmowej to znaczy wielkośćplanów filmowych jako podstawa języka filmowego , montaż filmowy costanowi istotny kreatywny wkład w finalne dzieło filmowe i jest bezpośredniozwiązany ze zdjęciami i reżyserią . W pracowni wykonywane są ćwiczeniazbiorowe kamerą cyfrową, którą staram się aby dla studentów stała się nowymnarzędziem w rękach młodych ludzi kształcących się w różnych dziedzinachplastycznych . Realizacja filmowych etiud indywidualnych to podstawazaliczenia przedmiotu . Pracownia Realizacji Filmowej i Telewizyjnejwspółpracuje z pracowniami Animacji i Pracowni Scenografii i Kostiumu przyrealizacji prac praktycznych, jako aneksów do dyplomów licencjackich.

  • 01a.jpg
    Filename: 01a.jpg
    Size: 67.36 KB
  • 02a.jpg
    Filename: 02a.jpg
    Size: 48.48 KB
  • 04a.jpg
    Filename: 04a.jpg
    Size: 59.33 KB
  • 03a.jpg
    Filename: 03a.jpg
    Size: 61.82 KB
  • 05a.jpg
    Filename: 05a.jpg
    Size: 90.34 KB
  • 06a.jpg
    Filename: 06a.jpg
    Size: 101.4 KB
  • 08a.jpg
    Filename: 08a.jpg
    Size: 88.83 KB
  • 09a.jpg
    Filename: 09a.jpg
    Size: 29.77 KB
  • 10a.jpg
    Filename: 10a.jpg
    Size: 71.52 KB
  • 11a.jpg
    Filename: 11a.jpg
    Size: 83.44 KB
  • 12a.jpg
    Filename: 12a.jpg
    Size: 89.16 KB
  • 13a.jpg
    Filename: 13a.jpg
    Size: 82.85 KB
  • 07a.jpg
    Filename: 07a.jpg
    Size: 85.96 KB
  • 15a.jpg
    Filename: 15a.jpg
    Size: 86.84 KB
  • 16a.jpg
    Filename: 16a.jpg
    Size: 62.22 KB
  • 17a.jpg
    Filename: 17a.jpg
    Size: 43.17 KB
  • 18a.jpg
    Filename: 18a.jpg
    Size: 74.47 KB
  • 14a.jpg
    Filename: 14a.jpg
    Size: 126.85 KB
  • 19a.jpg
    Filename: 19a.jpg
    Size: 71.81 KB
  • 21a.jpg
    Filename: 21a.jpg
    Size: 91.07 KB
  • 22a.jpg
    Filename: 22a.jpg
    Size: 93.65 KB
  • 20a.jpg
    Filename: 20a.jpg
    Size: 95.71 KB
  • 23a.jpg
    Filename: 23a.jpg
    Size: 72.12 KB
  • 24a.jpg
    Filename: 24a.jpg
    Size: 28.46 KB
  • 25a.jpg
    Filename: 25a.jpg
    Size: 57.22 KB
  • 26a.jpg
    Filename: 26a.jpg
    Size: 42.18 KB
  • 27a.jpg
    Filename: 27a.jpg
    Size: 54.83 KB
  • 28a.jpg
    Filename: 28a.jpg
    Size: 58.54 KB
  • 29a.jpg
    Filename: 29a.jpg
    Size: 34.22 KB
  • 31a.jpg
    Filename: 31a.jpg
    Size: 33.51 KB
  • 30a.jpg
    Filename: 30a.jpg
    Size: 116.76 KB
  • 32a.jpg
    Filename: 32a.jpg
    Size: 57.21 KB
  • 33a.jpg
    Filename: 33a.jpg
    Size: 92.94 KB
  • 34a.jpg
    Filename: 34a.jpg
    Size: 72.39 KB
  • 35a.jpg
    Filename: 35a.jpg
    Size: 70.31 KB
  • 36a.jpg
    Filename: 36a.jpg
    Size: 59.02 KB
  • 38a.jpg
    Filename: 38a.jpg
    Size: 59.23 KB
  • 39a.jpg
    Filename: 39a.jpg
    Size: 69.42 KB
  • 40a.jpg
    Filename: 40a.jpg
    Size: 65.71 KB
  • 41a.jpg
    Filename: 41a.jpg
    Size: 70.95 KB
  • 42a.jpg
    Filename: 42a.jpg
    Size: 57.53 KB
  • 43a.jpg
    Filename: 43a.jpg
    Size: 81.44 KB
  • 44a.jpg
    Filename: 44a.jpg
    Size: 82.96 KB
  • 37a.jpg
    Filename: 37a.jpg
    Size: 61.93 KB
  • 45a.jpg
    Filename: 45a.jpg
    Size: 50.18 KB
  • 46a.jpg
    Filename: 46a.jpg
    Size: 78.18 KB
  • 47a.jpg
    Filename: 47a.jpg
    Size: 71.21 KB
  • 49a.jpg
    Filename: 49a.jpg
    Size: 95.16 KB
  • 48a.jpg
    Filename: 48a.jpg
    Size: 63.14 KB
  • 50a.jpg
    Filename: 50a.jpg
    Size: 91.16 KB
  • 51a.jpg
    Filename: 51a.jpg
    Size: 91.76 KB
  • 52a.jpg
    Filename: 52a.jpg
    Size: 107.97 KB
  • 53a.jpg
    Filename: 53a.jpg
    Size: 67.5 KB
  • 54a.jpg
    Filename: 54a.jpg
    Size: 80.18 KB
  • 55a.jpg
    Filename: 55a.jpg
    Size: 71.88 KB
  • 56a.jpg
    Filename: 56a.jpg
    Size: 78.63 KB
  • 57a.jpg
    Filename: 57a.jpg
    Size: 58.51 KB
  • 58a.jpg
    Filename: 58a.jpg
    Size: 78.6 KB
  • 59a.jpg
    Filename: 59a.jpg
    Size: 42.59 KB
  • 60a.jpg
    Filename: 60a.jpg
    Size: 69.74 KB
  • 61a.jpg
    Filename: 61a.jpg
    Size: 78.93 KB
  • 62a.jpg
    Filename: 62a.jpg
    Size: 78.28 KB

Asystent:

dr Wiktor Polak

Typ studiów:

stacjonarne I istopnia
stacjonarne II istopnia

Nr sali: 217 (budynek przy ul. Franciszkańskiej 76/78)

Charakterystyka:

Rysunek jest jedną z najbardziej podstawowych form ludzkiej ekspresji. W bezpośredni sposób pozwala na szybkie wyrażenie myśli, uzewnętrznienie emocji, zapisanie koncepcji, a także zanotowanie spostrzeżeń dotyczących obserwowanej formy.

Od szkicu zaczyna się zazwyczaj praca nad obrazem, grafiką, rzeźbą, instalacją, projektem : animacyjnym, architektonicznym, scenograficznym czy kostiumowym. Szkic jest pierwszym, bardzo ważnym krokiem do realizacji większości działań plastycznych.

Każdy twórca zajmujący się szeroko rozumianymi sztukami wizualnymi doskonale zdaje sobie sprawę jak istotną role odgrywa rysunek i jak ważna dla twórcy jest biegłość w rysowaniu.

Jednocześnie rysunek zdobył niepodważalną pozycję autonomicznej formy wypowiedzi artystycznej, funkcjonującej na tych samych prawach jak choćby malarstwo, instalacja czy video. Pojęcie rysunku uległo także zdecydowanemu rozszerzeniu : okazało się, że jest medium doskonale łączącym się z innymi mediami, tworząc dzięki temu zupełnie inną, nową wartość. Potwierdza to teorię mówiącą, że najciekawsze, najbardziej progresywne działania w sztuce powstają zazwyczaj na styku różnych dziedzin.

Celem Pracowni Intermedialnych Działań na Płaszczyźnie jest przygotowanie studentów do biegłego posługiwania się rysunkiem rozumianym tradycyjnie oraz – co jest równie ważne – stymulowanie do podejmowania wszelkich eksperymentów formalnych w zakresie szeroko rozumianego rysunku i mediów rysunkowych.

Pierwsze dwa lata edukacji mają za zadanie wypracowanie niezbędnych dla przyszłego twórcy podstaw z zakresu plastyki. Zatem, w pierwszym okresie studiów, rysunek jest głównie szkołą bacznego obserwowania i analizowania natury, zapoznawania się z podstawowymi zasadami dotyczącymi konstruowania utworu plastycznego oraz kształtowania i rozwijania umiejętności w jej interpretowaniu a także zapisie. Kolejne lata edukacji są procesem mającym na celu rozwinięcie indywidualnych predyspozycji każdego studenta.

do góry