logosy fundusze euro inteligentny rozwoj 81d24 logosy mnisw aa86b logosy inkubator innowacyjnosci fdfb2 logosy ue rozwoj regionalny e89a6

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi na podstawie decyzji nr 18/W17/POIR/II/2017 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, realizuje projekt - Inkubator Innowacyjności +, w konsorcjum z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi, Uniwersytetem Łódzkim, oraz Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie.

Konsorcjum uczelni z liderem w postaci Uniwersytetu Medycznego w Łodzi utworzono na podstawie decyzji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w ramach projektu pozakonkursowego pn. „Wsparcie zarządzania badaniami naukowymi i komercjalizacja wyników prac B+R w jednostkach naukowych i przedsiębiorstwach”, w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Działanie 4.4).

Wartość projektu: 3 357 442,32 zł.

Okres realizacji: 8.02.2017 r. – 31.01.2019 r.

Zadaniem projektu jest aktywne wspieranie procesu zarządzania wynikami badań naukowych i prac rozwojowych, ale przede wszystkim wspomaganie procesu komercjalizacji na uczelniach.

logosy akademia sztuk pieknych ctt 43ecf logosy uniwersytet lodzki ctt 76e69 logosy uniwersytet warminsko mazurski ctt 20142 logosy uniwersytet medyczny ctt 6991f

ministerstwo kultury 9ff07

"Campus@Heimtextil 2018"

Wartość ogólna zadania: 35 569,11 zł
Kwota dofinansowania: 28 000,00 zł

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
w ramach Programu "Promocja kultury polskiej za granicą 2018 - Promesa"

Termin realizacji:

04.09.2017 r. – 28.02.2018 r.

W styczniu 2018 r. reprezentacja Katedry Tkaniny oraz Katedry Druku na Tkaninie wyjechały na Międzynarodowe Targi Tkanin HEIMTEXTIL 2018 do Frankfurtu nad Menem. Na zaproszenie niemieckiego stowarzyszenia non-profit Rooms for free-Bestofdesign.org studenci oraz pedagodzy wzięli udział w zbiorowej międzynarodowej wystawie "Campus@Heimtextil - Meeting Sharing Spaces 2018" w ramach programu tragów pt. "Shows and Events" - przedstawiającej dokonania w dziedzinie projektowania tkanin 16 wyższych szkół artystycznych z Europy oraz Chin.

Ekspozycja tkanin powstałych w Pracowni Tkaniny Eksperymentalnej, Pracowni Obiektu do Wnętrza Dywanu i Gobelinu, Pracowni Tkaniny Dekoracyjnej oraz Pracowni Druku na Tkaninie była szeroko reklamowana i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających i mediów.

Na miejscu grupa uczestniczyła w licznych wykładach i prezentacjach multimedialnych.

Studenci mieli także okazję do zapoznania się z aktualnymi trendami w projektowaniu na rok 2018/2019 ("THE FUTURE IS URBAN"), nawiązania kontaktu z samodzielnymi projektantami działającymi na światowym rynku tkanin oraz poznania sposobów realizacji tekstyliów.

Przestrzeń ekspozycyjna "CAMPUS" została przygotowana przez niemieckie stowarzyszenie Rooms for free - Bestofdesign.org, a sponsorowana przez targi frankfurckie.

akademia sztuk pieknych b8bc0

Projekt „Akademickie Centrum Designu 
na rzecz rozwoju dziedzictwa kulturowego i edukacji artystycznej” 
jest realizowany w ramach VIII Osi Priorytetowej 
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 
Działania 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury

ue belka fundusze europejskie mkidn 670ee

Wartość całkowita projektu:

21 608 339,05 pln

Wartość dofinansowania z EFRR:

14 939 814,43 pln

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Głównym celem projektu „Akademickie Centrum Designu na rzecz rozwoju dziedzictwa kulturowego i edukacji artystycznej” jest rewitalizacja zasobów kultury oraz wzmocnienie wykorzystania potencjału dziedzictwa kulturowego celem osiągnięcia korzyści społecznych i gospodarczych poprzez wdrożenie programu ACD. Przedmiotem projektu jest rewitalizacja obiektu położonego przy ul. Księży Młyn 13/15 oraz zakup wyposażenia niezbędnego do realizacji programu kulturalno- edukacyjnego.

W wyniku realizacji projektu zostaną zrealizowane następujące wskaźniki produktu oraz rezultatu:

II. 2. Wskaźniki rezultatu bezpośredniego informacyjne:

Nazwa wskaźnika2Jednostka miaryWartość
docelowa3
Rok osiągnięcia
wartości docelowej4
I. Wskaźniki produktu
I. 1. Wskaźniki produktu istotne dla celów interwencji
Liczba zabytków nieruchomych objętych wsparciem szt. 1 2020
I. 2. Wskaźniki produktu informacyjne
Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami szt. 1 2020
Liczba zakupionego trwałego wyposażenia szt. 293 2020
Liczba zabezpieczonych obiektów przed kradzieżą i zniszczeniem szt. 1 2020
II. Wskaźniki rezultatu bezpośredniego
II. 1. Wskaźniki rezultatu bezpośredniego istotne dla celów interwencji
Wzrost oczekiwanej liczby odwiedzin
w objętych wsparciem miejscach należących do dziedzictwa kulturalnego i naturalnego oraz stanowiących atrakcje turystyczne
(CI 9)
odwiedziny/rok 1500 2020
 Liczba osób korzystających z obiektów objętych wsparciem osoby/rok  1500  2020
 Wzrost zatrudnienia we wspieranych podmiotach (innych niż przedsiębiorstwa) EPC  4  2020
II. 2. Wskaźniki rezultatu bezpośredniego informacyjne
Udział projektu w odniesieniu do obszaru objętego programem rewitalizacji %  10,69% 2020 

Dziedzictwo kulturowe oraz zasoby kultury są ważnym czynnikiem tworzenia postaw kreatywnych, wpływają na wspieranie działań innowacyjnych, a tym samym pozytywnie oddziałują na rozwój gospodarczy, dlatego też niezbędne jest wdrażanie działań mających na celu ich wzmacnianie. Projekt ma na celu efektywne wykorzystanie potencjału kulturowego w osiąganiu korzyści społecznych i gospodarczych poprzez szerzenie i wspieranie sztuki współczesnej, w tym jako elementu dziedzictwa kulturowego zarówno w wymiarze krajowym, jak regionalnym i lokalnym. Zdefiniowane cele projektu pozwoliły sprecyzować i określić konieczne do wykonania działania. Na ich podstawie zdefiniowano przedmiot projektu, z którego z kolei wynikają wskaźniki produktu i rezultatu bezpośredniego. Realizacja projektu przyczyni się do generowania nowych kierunków rozwoju w dziedzinie sztuk projektowych i szerzenia designu jako kultury, rozwoju kompetencji kluczowych i wzrostu integracji społecznej – cel ten zostanie osiągnięty poprzez wdrożenie programu edukacji artystycznej i kulturlanej. Rezultatem projektu będzie wzrost uczestnictwa społeczeństwa w kulturze i rozwój Księżego Młyna jako miejsca atrakcyjnego turystycznie. ACD będzie bowiem miejscem kulturotwórczym zarówno w aspekcie lokalnym integrującym społeczność historycznego miejsca jakim dla Łodzi jest Księży Młyn, ale także miejscem otwartym na wszystkie ośrodki akademickie z ich szeroko pojętym potencjałem kreatywnym. Dotyczy to również działań w obszarze muzyki, teatru, filmu etc.

Realizacja projektu odpowiada na szeroko rozumiany problem, jakim jest brak promocji i edukacji w dziedzinie kreatywności i designu w sztuce, w oparciu o dziedzictwo kulturowe. Na tak postawiony problem składa się kilka elementów: brak właściwej atrakcyjnej bazy lokalowej zapewniającej wzrost zainteresowania sztuką i kulturą, słaba edukacja w dziedzinie designu, brak promocji sztuki w poparciu o kierunki kreatywne. Niska świadomość roli designu w życiu, edukacji artystycznej, kulturze, gospodarce wpływa niekorzystnie na naszą pozycję w globalnej kulturze i gospodarce. Dlatego niezwykle ważnym jest stworzenia własnego innowacyjnego wizerunku dla polskiego przemysłu kreatywnego. Aby tego dokonać niezbędne jest uaktywnienie kulturowe społeczeństwa poprzez naukę kreatywnego myślenia. Działalność ACD w ramach programu kulturalno – edukacyjnego, ma więc na celu: przybliżyć w praktyczny sposób znaczenie terminów przemysł kreatywny i przemysł kultury poprzez edukację artystyczną (warsztaty, spotkania, festiwale), prowadzić działalność wystawienniczą i kulturową objaśniającą wagę działalności projektowej dla współczesnego świata, ekonomii i kultury, integrować środowisko wykładowców, profesjonalistów projektowania i otwierać je na przeciętnego odbiorcę, kształtować wrażliwości estetyczną społeczeństwa poprzez edukację kulturową mówiącą o pięknie rzeczy (wzornictwo otaczających nas produktów) i otoczenia, w którym żyjemy (architektura wnętrz, architektura krajobrazu, przestrzenie użyteczności publicznej), wzmacniać potencjał kulturalny regionu i jego społeczności.

ACD na Księżym Młynie powstało z potrzeby utworzenia miejsca, gdzie krzyżują się myśli, postawy, trendy. Będzie miejscem kulturotwórczym, przyczyniającym się do rozwoju kapitału kulturowego i kreatywnego społeczności, a także miasta Łodzi w kontekście podnoszenia atrakcyjności turystycznej. Umiejscowienie ACD w Łodzi w partnerstwie z polskimi uczelniami artystycznymi klasyfikuje Miasto jako poważny ośrodek w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, przemysłu kultury i edukacji artystycznej. Taka sytuacja będzie miała pozytywny wpływ na rozwój strategicznych dla Łodzi i konkurencyjnych w skali kraju form aktywności kulturalnej opartej o innowacyjne rozwiązania. ACD zaktywizuje powstawianie wokół KM małych form gospodarczych w zakresie gastronomii, handlu i usług.

do góry