Artykuły

2
  • miniatura
    Filename: miniaturka.jpg
    Size: 56.48 KB
  • 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 268.81 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 898.4 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 985.88 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 931.37 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 556.51 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 311.07 KB

W dniach 21-25 września 2022 r. goście zgromadzeni podczas Międzynarodowej Konferencji Graficznej IMPACT 12 „International Multi-disciplinary Printmaking The Printmakers' Voice" w Bristolu w Wielkiej Brytanii mogli obejrzeć indywidualną wystawę grafik dr hab. Alicji Habisiak-Matczak, prof. uczelni. 

Wystawa „Trans-pandemic perspectives – looking for the light. Alicja Habisiak-Matczak - experimental intaglio and woodcut” („Perspektywy trans - pandemiczne – w poszukiwaniu światła. Alicja Habisiak-Matczak – eksperymentalne intaglio i drzeworyt”), zrealizowana w ramach tematu „Głos po pandemii”, miała na celu zaprezentowanie trans-pandemicznej kolekcji prac stworzonych pomiędzy 2020 a 2022 rokiem oraz ukazanie, w jaki sposób kilkukrotne lockdowny i globalne poczucie niepewności wpłynęły na artystyczne poszukiwania autorki. 

Ponadto Alicja Habisiak Matczak zaprezentowała swoje małe formy graficzne podczas wydarzenie „Open Portfolio”, również na Uniwersytecie Zachodniej Anglii w Bristolu.

Podczas konferencji dr hab. Alicja Habisiak-Matczak, prof. uczelni wygłosiła wykład „Alternative methods of creating matrices in intaglio and planographic techniques – monotype etching, electro-etching, ferrography and eco-lithography as results of a collaborative research at the Strzemiński Academy of Fine Arts Łódź”(Alternatywne metody tworzenia matryc w technikach wklęsłodrukowych i litograficznych – monotypia trawiona, elektroforta, ferrografia i eko-litografia jako efekt zespołowych badań w Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi).

Celem wykładu było zaprezentowanie wyników 8 lat badań naukowych nad technikami wklęsłodrukowymi i litograficznymi, przeprowadzonych w Pracowni Technik Wklęsłodrukowych, obecnie prowadzonej przez dr hab. Alicję Habisiak-Matczak, prof. uczelni i dra Oskara Gorzkiewicza, oraz Pracowni Technik Litograficznych, prowadzonej przez dr hab.Witolda Warzywodę, prof. uczelni i dra Tomasza Matczaka.

Gospodarzem Międzynarodowej Konferencji Grafiki IMPACT 12 było Centre for Print Research, University of the West of England (Centrum Badań nad Grafiką na Uniwersytecie Zachodniej Anglii) w Bristolu w Wielkiej Brytanii. Tytuł tegorocznej edycji to: IMPACT12 – The Printmakers' Voice. 

W Międzynarodowej Konferencji Grafiki IMPACT 12 w Bristolu wzięło udział 293 delagatów osobiście oraz 111 online, z 41 krajów m.in. z: Argentyny, Australii, Belgii, Bośni i Hercegowiny, Brazylii, Bułgarii, Chile, Chin, Kanady, Danii, Anglii, Finlandii, Francji, Niemiec, Guam, Hongkongu, Islandii, Indii, Włoch, Irlandii, Japonii, Makau, Meksyku, Nowej Zelandii, Irlandii Północnej, Namibii, Norwegii, Peru, Polski, Portugalii, Rumunii, Szkocji, Serbii, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanu, Holandii, Walii.

W trakcie wydarzenia zaprezentowano 120 wystaw indywidualnych i zbiorowych.

Więcej o wystawach towarzyszących Międzynarodowej Konferencji Grafiki IMPACT 12

Więcej o Międzynarodowej Konferencji Grafiki IMPACT 12 

do góry