Articles

2

Koncepcja wystawy PHOTOmodeBOOK vol. 1-14 zakłada podsumowanie trzech lat rozwoju projektu w ramach którego gry wideo, jako dzieła sztuki, stają się przestrzenią twórczą dla autora.

Wystawa retrospektywna dla projektu artystycznego stanowi zapis drogi, zmian jakie dokonują się w warsztacie twórczym, towarzyszącej wyprawom technologii czy doborze miejsc, postaci i bohaterów których emocje i przygody pozostają udokumentowane. Imersja w świat gry daje poczucie uczestnictwa a interaktywność zapewnia sprawczość w poznawaniu wirtualnego świata. Gracz zamienia się w w wirtualnego turystę i fotografa, dla którego świat opowieści jest miejscem artystycznej twórczości.

Cyfrowe podróże, pozwalają nie tylko na uczestnictwo w interaktywnej opowieści ale stanowią przestrzeń podejmowania się wyzwań artystycznych, gdzie autor wykorzystując tryb fotograficzny, zatrzymuje czas i dokumentuje niepowtarzalne chwile. Podsumowanie kolejnych ekspedycji dokumentowanych kolejnymi wystawami, nawiązywanie współpracy i rozwoju projektu opisane jest poprzez wykonane fotografie i opracowaną serię identyfikacji wizualnych dla poszczególnych wydarzeń. 

Projekt jest hołdem i podziękowaniem dla wszystkich deweloperów gier, którzy udostępnili swoje światy poza rozgrywką i pozwolili graczom nie tylko przeżywać w nich przygody, ale kreować własną twórczość, wrażliwość i ciekawość. Takie działania pozwalają na rozwój kolejnych obszarów sztuki cyfrowej, a z uwagi na charakter medium gier wideo, ich ciągły rozwój.

Różne światy gier, różne historie, różne zabarwienie emocjonalne – wystawa prezentuje zbiór doświadczeń, które opisane są przez bohaterów, towarzyszące im emocje, architekturę czy przedmioty, które w grach wideo są nieodłącznym elementem opowieści. 

Strona projektu:

Galeria Kobro Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi
ul. Wojska Polskiego 121, 

Czas trwania wystawy: 20.02-29.02.2024 r.

Kurator wystawy: Rafał Szrajber Autor identyfikacji wizualnej wystawy: Rafał Szrajber

do góry