Articles

0
  • miniatura
    Filename: Muzeum.png
    Size: 153.43 KB

W ramach promocji wystawy: „ Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" Muzeum Sztuki w Łodzi we współpracy z Skylark Music Store projektuje doświadczenia, niosące ze sobą  multidyscyplinarną interakcje z tematem dźwięku – jednym z wątków wystawy. 

Cykl AUDYCJA powstał by zapewnić gościom Muzeum jakość w pełnym spektrum wrażeń zmysłowych. Młodzi artyści wykonają improwizacje audiowizualne, inspirowane seansami dźwiękowymi Andrzeja Łobodzińskiego w Galerii Foksal (1968) i Muzeum Sztuki w Łodzi (1972).

W ramach Audycji wystąpi Distort Visual, który zaprezentuje swój koncert audio-wizualny LIVE.

W skład Distort Visual wchodzi dr Aleksandra Hoffer - asystentka w Instytucie Malarstwa i Rysunku na Wydziale Sztuk Pięknych w Pracowni Podstaw i Autonomii Rysunku prof. Zbigniewa Purczyńskiego oraz Pracowni Imperatywu Malarskiego prof. Wojciecha Ledera, a także Pracowni Formy Malarskiej dr. Jakuba Łącznego w ASP w Łodzi. Jest artystką wizualną, skupiającą swoje działania na pograniczu typografii i sztuki drukarskiej z elementami klasycznej typografii i technikami warsztatowymi, między innymi drukiem płaskim i odmianami litografii, w tym technikami alternatywnymi. W ostatnich realizacjach video i projektach audiowizualnych przekształca prace graficzne wykonane we wspomnianych analogowych technikach do przestrzeni cyfrowej, gdzie rozwija je, degraduje i resampluje do utrwalenia pożądanych zakłóceń. Poszukuje stanów pośrednich oraz otwartych form wizualnych pomiędzy przestrzenią fizyczną i cyfrową. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Dyplom obroniła w Pracowni Technik Litograficznych pod kierunkiem dr. hab. Witolda Warzywody, prof. uczelni na Wydziale Malarstwa i Grafiki w 2016 r.

DISTORT VISUAL A/V: Kolektyw audio-wizualny, którego domeną jest konfrontacja tego co realne z tym co nieprzewidywalne - analog + digital. Formuła koncertu zakłada otwartą kompozycję, która nie przewiduje początku ani zakończenia, tym samym w trakcie około 2h, odbiorcy samodzielnie zadecydują ile czasu i uwagi poświęcą na zaproponowaną sytuację audio-wizualną. Tworzona audycja na żywo jako utwór czasoprzestrzenny pozwoli słuchaczom zagłębić się we wzajemne relacje pomiędzy obrazem a sygnałami audio - nagraniami terenowymi, często niezrozumiałymi wypowiedziami, skrawkami wcześniej zarejestrowanych utworów live oraz ich przetwarzaniem w czasie rzeczywistym. Nieodzownym elementem kompozycji jest przestrzeń, która w sposób bezpośredni wpływa na aurę i wybrzmiewanie ostatecznej formy - to właśnie część nagrań z samego procesu stanie się żywym, spontanicznym i nieprzewidywalnym elementem konstrukcji dźwiękowej - otwartej kompozycji efemerycznej, gdzie mnogość feedbacków pozwoli słuchaczom zagłębić się w świat abstrakcji, pozostawiając szerokie spektrum do interpretacji. Przywołując prezentowane na wystawie kompozycje typograficzne Andrzeja Łobodzińskiego, część wizualna odnosić się będzie do wibracji linii i mechanicznych elementów kompozycji, o surowym  i jednoznacznym charakterze. Ich technologiczny wymiar zostanie przetransformowany na wykorzystane w projekcjach video sekwencje złożone z odbitek graficznych oraz działania live, połączenia i deformacje sygnału  pochodzącego z systemu modularnego. no MIDI, no SYNC, no CLOCK

13.12.2023 -  godz. 18:00  oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita + godz. 19:00  LIVE A/V Distort Visual

Muzeum Sztuki w Łodzi
Łódź, ul. Stanisława Więckowskiego 36

do góry