• 01.jpg
    Filename: 01.jpg
    Size: 476.53 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 705.13 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 942.21 KB
  • 04.jpg
    Filename: 04.jpg
    Size: 853.74 KB
  • 05.jpg
    Filename: 05.jpg
    Size: 603.96 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 171.09 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 369.46 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 804.13 KB
  • 09.jpg
    Filename: 09.jpg
    Size: 883.74 KB
  • 10.jpg
    Filename: 10.jpg
    Size: 804.81 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 554.64 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 825.17 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 397.5 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 799.05 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 530.09 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 838.43 KB

Asystent:

dr Mirosław Koprowski

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie

stacjonarne I stopnia

stacjonarne II stopnia

Nr sali: 265

Charakterystyka:

Kształcenie w Pracowni Malarskich Transpozycji Widzenia, dedykowane jest studentom oczekującym od prowadzących zajęcia, swobody w podejmowaniu decyzji artystycznych.
Oczekiwania zaś pedagogów wobec uczestników kursu, skoncentrowane są na odkrywaniu tożsamości poprzez medium malarstwa.
Szanujemy autonomię, a także oryginalność rozwiązań proponowanych przez naszych studentów, dlatego też, każdemu z osobna proponujemy indywidualną ścieżkę nauczania. Dbamy o naturalny, konsekwentny rozwój, proponując zadania o coraz wyższym stopniu trudności. Oczekujemy rozwiązań nieoczywistych, często przekraczających dotychczasowy poziom osobistych doświadczeń.

Przewidywaną cechą kształcenia artystycznego jest świadomość, odpowiedzialność, a także konsekwencja w działaniu, oraz odwaga podejmowania decyzji i realizacji wytyczonej drogi. Poza wszystkim, w toku nabywania umiejętności poruszania się w materii malarstwa, fundamentem rozwoju pozostaje zdolność celnej obserwacji zjawiska, analizy materiału i w konsekwencji zdolność dokonywania trafnego wyboru.

Pierwsze kroki w oswajaniu z materią malarstwa, oparte są na analizie martwej natury i pracy z modelem. W miarę nabywania świadomości i opanowania technik malarskich, przystępujemy do eksplorowania zjawisk złożonych, wynikających z indywidualnych predyspozycji i zainteresowań. Aktywność artystyczną opieramy o systematyczną pracę w pracowni Uczelni, w czasie wyznaczonym programem zajęć, poza tym, oczekujemy samodzielnej aktywności poza Akademią.
Podstawową formą kontaktu i oceny pracy uczestników kursu, jest korekta indywidualna i zbiorowa, a także prezentacja dorobku przynajmniej raz w miesiącu.
Końcowa- semestralna ocena pracy, pozostaje wypadkową, wynikającą z zaangażowania, oraz ocen cząstkowych uzyskanych z przeglądów semestralnych.
Mając nadzieję na obopólnie ciekawą współpracę, zapraszamy do naszej pracowni wszystkich ambitnych studentów, gotowych do odkrywania swojej artystycznej i duchowej tożsamości.

Asystent:

mgr Dominika Walczak

Typ studiów:

  • stacjonarne jednolite studia magisterskie
  • stacjonarne I stopnia
  • stacjonarne II stopnia

nr Sali: 73

charakterystyka: 

W naszej pracowni realizujemy następujące zagadnienia:

1. Podstawy malarstwa
2. Obraz jako:

  • proces
  • progres
  • świadomość
  • postrzeganie
  • przekraczanie wewnętrznych i zewnętrznych ograniczeń
  • łamanie stereotypów
  • eksperyment techniczny i formalny
  • doświadczanie
  • sensualność

3. Wzajemne oddziaływanie osób, przedmiotów i zjawisk
4. Multimedialność wypowiedzi malarskiej

  • 01.JPG
    Filename: 01.JPG
    Size: 1029.05 KB
  • 02.jpg
    Filename: 02.jpg
    Size: 469.64 KB
  • 03.jpg
    Filename: 03.jpg
    Size: 525.05 KB
  • 04.JPG
    Filename: 04.JPG
    Size: 896.72 KB
  • 05.JPG
    Filename: 05.JPG
    Size: 579.02 KB
  • 06.jpg
    Filename: 06.jpg
    Size: 1150.46 KB
  • 07.jpg
    Filename: 07.jpg
    Size: 1098.32 KB
  • 08.jpg
    Filename: 08.jpg
    Size: 1333.79 KB
  • 09.JPG
    Filename: 09.JPG
    Size: 486.77 KB
  • 10.JPG
    Filename: 10.JPG
    Size: 579.2 KB
  • 11.jpg
    Filename: 11.jpg
    Size: 162.7 KB
  • 12.jpg
    Filename: 12.jpg
    Size: 847.66 KB
  • 13.jpg
    Filename: 13.jpg
    Size: 837.19 KB
  • 14.jpg
    Filename: 14.jpg
    Size: 137.53 KB
  • 15.jpg
    Filename: 15.jpg
    Size: 156.76 KB
  • 16.jpg
    Filename: 16.jpg
    Size: 455.56 KB
  • 17.jpg
    Filename: 17.jpg
    Size: 423.03 KB
  • 18.jpg
    Filename: 18.jpg
    Size: 412.84 KB
  • 19.jpg
    Filename: 19.jpg
    Size: 438.9 KB
  • 20.jpg
    Filename: 20.jpg
    Size: 959.92 KB
  • 21.jpg
    Filename: 21.jpg
    Size: 1809.8 KB
  • 22.jpg
    Filename: 22.jpg
    Size: 2154.59 KB
  • 23.jpeg
    Filename: 23.jpeg
    Size: 143.19 KB
  • 24.JPG
    Filename: 24.JPG
    Size: 739.39 KB
  • 25.jpg
    Filename: 25.jpg
    Size: 650.54 KB
  • 26.jpg
    Filename: 26.jpg
    Size: 976.47 KB
  • 27.jpg
    Filename: 27.jpg
    Size: 1016.6 KB
  • 28.JPG
    Filename: 28.JPG
    Size: 552.95 KB
  • 29.JPG
    Filename: 29.JPG
    Size: 909.55 KB
  • 30.JPG
    Filename: 30.JPG
    Size: 673.06 KB

Asystent:

mgr Eryka Jura

Typ studiów:

stacjonarne jednolite magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  267

Charakterystyka:

Kształcenie w pracowni „Przestrzeń Eksperymentu Malarskiego” odbywa się dwustopniowo.
Pierwszy stopień dotyczy studentów I i II roku i obejmuje studiowanie, szeroko pojętej natury.
Na podstawie studium natury omawiane są zagadnienia konstrukcji i budowy obrazu.
Praca z martwą naturą pozwala uwrażliwić studenta na kontrasty kolorystyczne i walorowe, kontrasty kształtu i wielkości oraz przestrzeni występujące w oglądanym zjawisku
Pierwsze ćwiczenia obejmują typowe zagadnienia związane z powstawaniem obrazu, jakimi są: kompozycja, temperatura koloru w świetle i w cieniu, oraz statyka i dynamika poszczególnych obszarów przedstawienia.
Początkowy etap studiowania w pracowni pozwala studentowi doskonalić i rozwijać warsztat malarski oraz dobierać odpowiednie środki plastyczne, do przedstawienia zaistniałej sytuacji w naturze.
Następnym krokiem w studiowaniu natury są próby jej interpretacji, polegające na syntezie poszczególnych elementów lub całości obserwowanego zjawiska. Pozwala to na rozwój świadomości plastycznej młodego artysty i jest to wstęp do poszukiwania własnego języka artystycznego.
Począwszy od trzeciego roku studiów zachęcamy podopiecznych do proponowania własnych rozwiązań artystycznych oraz eksperymentowania z różnymi materiałami i technikami malarskimi oraz współcześnie dostępnymi mediami.
Obraz traktowany jest jako szeroko pojęte dzieło, nie koniecznie istniejące tylko na płaszczyźnie płótna i może on wkraczać w inne dyscypliny artystyczne, takie jak rzeźba, rysunek czy sztuka video.
Eksperyment oraz - często zaistniały w pracy – przypadek, prowokują studenta do podejmowania decyzji o akceptacji lub odrzucenia powstałych rozwiązań, co rozwija jego świadomość plastyczną i samodzielność.
Otwartość na nowatorskie podejście do obrazu oraz na rożnorodne propozycje rozwiązań w pracy artystycznej to cechy charakterystyczne prowadzonej przez nas pracowni, a radość tworzenia i odkrywania oraz obcowania z tajemnicą, jaką jest akt twórczy oraz samo dzieło sztuki, stawiamy na pierwszym miejscu w edukacji.

„Jedną z zalet młodości jest to, że nie zniechęcają jej prozaiczne trudności, . które dla większości dorosłych wydają się nie do przezwyciężenia.”

Michio Kaku

  • 001.jpg
    Filename: 001.jpg
    Size: 1039.11 KB
  • 002.jpg
    Filename: 002.jpg
    Size: 931.31 KB
  • 003.jpg
    Filename: 003.jpg
    Size: 864.01 KB
  • 004.jpg
    Filename: 004.jpg
    Size: 717.08 KB
  • 005.jpg
    Filename: 005.jpg
    Size: 215.47 KB
  • 006.jpg
    Filename: 006.jpg
    Size: 443.98 KB
  • 007.jpg
    Filename: 007.jpg
    Size: 222.91 KB
  • 008.jpg
    Filename: 008.jpg
    Size: 224.67 KB
  • 009.jpg
    Filename: 009.jpg
    Size: 241.15 KB
  • 010.jpg
    Filename: 010.jpg
    Size: 79.97 KB
  • 011.jpg
    Filename: 011.jpg
    Size: 134.47 KB
  • 012.jpg
    Filename: 012.jpg
    Size: 132.5 KB

Asystent:

mgr Szymon Sobczak

Typ studiów:

stacjonarne jednolite studia magisterskie
stacjonarne I stopnia
stacjonarne II stopnia

Nr sali:  267 A

Charakterystyka:

Pracownia Malarstwa jest przestrzenią, w której mogą spotkać się odrębne sposoby interpretacji rzeczywistości, odmienne postawy twórcze i ideologiczne. Tu, z jednej strony studenci poznają i rozwijają techniki warsztatowe, z drugiej natomiast, dzięki zadaniom konceptualnym podejmują zagadnienia, które są dla nich inspiracją i ważnym powodem do twórczych działań. Ćwiczenia te prowokują do analizy problemu, a tym samym stawiania wielu pytań o sensy i znaczenia. Głównym celem edukacji jest więc pogłębianie świadomości i rozbudzenie wrażliwości wizualnej. Proponowane zadania konceptualne należy traktować zatem jako eksperyment artystyczny, gdzie istotnym czynnikiem staje się błąd, który w tym kontekście zyskuje pozytywne znaczenie - jest jednym z elementów całego procesu badawczego. Okres studiów jest czasem ,”samookreślenia”, zdobywania indywidualnych doświadczeń, dokonywaniem wyborów, dlatego istotne stają się dla nas umiejętność analizy badanego zjawiska, samodzielność w podejmowaniu decyzji wraz z konsekwencjami jakie ona pociąga, a także umiejętność wyciągania wniosków i samokrytyki wobec własnej działalności. Ćwiczenia mają prowokować sytuacje,które staną się początkiem intelektualnej ,”dyskusji” z otaczającą rzeczywistością i pozwolą jednocześnie określić w niej nasze miejsce, także w kontekście aktualnej sztuki. Dzięki nim student w drodze własnych poszukiwań powinien wykształcić indywidualny język wypowiedzi artystycznej, własną opinię na temat współczesnej sztuki oraz zagadnień przez nią podejmowanych. Ćwiczenia mają uświadomić różnice między nami, naszą odrębność w postrzeganiu rzeczywistości i wielość motywów, dla których zajmujemy się sztuką. Dlatego też sposób i technika realizacji zadań jest często dowolna. Twórcze poszukiwania, oprócz tradycyjnych technik malarskich czy rysunkowych, mogą oscylować wokół nowoczesnych środków obrazowania takich jak media cyfrowe, instalacja, fotografia, obiekt, performance, działania audio-wizualne, itp. Niemożliwe staje się oddzielenie procesu interpretacyjnego od środków wyrazu. Szukanie adekwatnej formy i osiągnięcie równowagi między formą a treścią powinno stać się także jednym z głównych celów twórczych poszukiwań. Kryteriami oceny są wrażliwość, niekonwencjonalne myślenie przełamujące schematy, adekwatność środków wyrazu w stosunku do koncepcji, czy idei, jaką student chce przekazać poprzez realizację ćwiczenia. Nierozłącznym elementem pracy często staje się przypadek i to on wielokrotnie jest momentem przełomowym. Według słów Marlaux: ,,Formy bywają imitowane, kopiowane i przekazywane z pokolenia na pokolenie.(…) W tym układzie formy nie muszą być logicznym wyrazem wartości. Często bywają nawet nielogiczne i odkrywane przypadkowo. Zdarza się, że choć poszukuje umysł, znajduje bardzo często ręka”.

do góry